pompe Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Tjo! Idag har pappsen o jag kollat pĂ„ lite miccar som han plockade pĂ„ sig för ett tag sen. Den ena var: Telefunken TD20 Och efter att tag fick vi fram att den andra var en: Mymex 802DT. Konstruerad av ElectroLund: Att inte ta vara av dessa miccar tycker jag vore lite synd, dĂ„ ingen frĂ„n början gick att anvĂ€nda. TD20 hade en slags variant av en XLRhane fasst mindre, sĂ„ dĂ€r failade det. Med Mymexen var det en mysko mick, men skulle vilja kalla det en 4-pol DIN (den sĂ„g ut som en 5-pol DIN fast med 4 pins). Innan vi slaktade nĂ„got sĂ„ vvar det dags Ă„ ta reda pĂ„ saker. Vi lĂ€ste lite om att TD20 skulle passa sig för akustisk och elektrisk gitarr, och det var det som krĂ€vdes för mig att gĂ„ igĂ„ng. Mymexen var lite knepigare, men genom att testa i det portabla PA:t vi fick (en liten lĂ„da) sĂ„ chansade vi pĂ„ att den skulle bli shysst för munspel, dĂ„ formen pĂ„ skallen passade in bland hĂ€nderna! Hade ingen kamera under byggandet sĂ„ jag sammanfattar det snabbt. PĂ„ TD20 sĂ„ öppnade vi den och lödde fasst en XLRhane-kabel , dvs att kabeln gick direkt ifrĂ„n micken som frĂ„n början. Med mymexen lossade vi pĂ„ handtaget, skruvade av sjĂ€lva kapseln med allt idyl i och lödde fast en XLRhona pĂ„ den đ Resultatet: Mymex 802DT TD20 Bild tillsammans Bild pĂ„ Mymexen in action(en trött "mig" ocksĂ„) Jag ber om ursĂ€kt fall vi sĂ„rade er med att slakta dom, men dom gör mer glĂ€dje för oss och för andra nu! (theyÂŽre at a better place now)
DrHans Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Kul! Hur lÄter dom dÄ? SlÀng upp ett ljudklipp eller tvÄ.
IDF Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 fan va skoj.. jag har sjĂ€lv bytt kontakter pĂ„ ngra av mina 50 o 60tals mickar, och de e fruktansvĂ€rt skoj nĂ€r man fĂ„r de o funka.. đ
pompe Postat 21 januari 2007 TrĂ„dstartare Postat 21 januari 2007 Skönt att responsen blev positiv:D Kommer vĂ€ll lĂ€gga upp nĂ„got litet klipp med TD20 pĂ„ en gtr som kör blueskomp, sĂ„ fĂ„r farsan jamma med ett munspel med mymexen đ
IDF Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Skönt att responsen blev positiv:D Kommer vĂ€ll lĂ€gga upp nĂ„got litet klipp med TD20 pĂ„ en gtr som kör blueskomp, sĂ„ fĂ„r farsan jamma med ett munspel med mymexen đ fantastiskt.. đ lust o ge mig dem!? đđ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.