Jump to content
Annons

Tema: Stjärna


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
musik (oregistrerad)

Satt och zappade förkyld i soffan mellan några kanaler och råkade hamna hos den där filmrecensenten på SVT2 och tänkte, "pratar de om MySpace?". Hade missat första 7 minuterna... Tänkte, detta måste jag delge Studioforumisterna!!

Calaisa vara en väldigt tjejig grupp. "Vill ni följa med hem till mig och laga mat?" gav lite knepig feeling först... Undrar varför hon som spelade egg shaker inte var med på den efterföljande intervjun. Läste om dem på Nätet också parallellt. de hade ju spelat på Pusterviksbaren i början av förra månaden. Intressant. Hade ingen aning... "Hey girl" var en rätt bra låt, annars inte riktigt min stil. För hög röstvolym i förhållande till övriga instrument?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Calaisa vara en väldigt tjejig grupp. "Vill ni följa med hem till mig och laga mat?" gav lite knepig feeling först... Undrar varför hon som spelade egg shaker inte var med på den efterföljande intervjun. Läste om dem på Nätet också parallellt. de hade ju spelat på Pusterviksbaren i början av förra månaden. Intressant. Hade ingen aning... "Hey girl" var en rätt bra låt, annars inte riktigt min stil. För hög röstvolym i förhållande till övriga instrument?

🙂

:musik

Ja, instämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satt och kollade på det på jobbet, men kunde bara titta till klockan tio pga som sagt jobb, så jag missade halva Calaisa-grejen, men det var bra så långt jag såg!

Däremot var den där dokumentären som det började med, om den danska killen, riktigt riktigt bra! Att se hur han "nästan sparkade" sin musikaliskt talanglösa manager för att sedan låta honom spela munspel med honom på scenen visade verkligen hur man är en riktig kompis.:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg hela Calaisa-dokumentären och satt nästan rörd med hakan i golvet.. sånt där händer ju bara inte längre! ..Fick en känsla av att det var en orsak till att de blev signade på plats med.. Det var lite av en nostalgitripp för skivbolagsbossen med.. Men de har utan tvekan talang.. hoppas det går bra för dem bara :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt och zappade förkyld i soffan mellan några kanaler och råkade hamna hos den där filmrecensenten på SVT2 och tänkte, "pratar de om MySpace?". Hade missat första 7 minuterna... Tänkte, detta måste jag delge Studioforumisterna!!

Calaisa vara en väldigt tjejig grupp. "Vill ni följa med hem till mig och laga mat?" gav lite knepig feeling först... Undrar varför hon som spelade egg shaker inte var med på den efterföljande intervjun. Läste om dem på Nätet också parallellt. de hade ju spelat på Pusterviksbaren i början av förra månaden. Intressant. Hade ingen aning... "Hey girl" var en rätt bra låt, annars inte riktigt min stil. För hög röstvolym i förhållande till övriga instrument?

:rolleyes:

:musik

HAHAHA... tänkte samma sak när han frågade om dom ville komma hem å "laga mat", sen tog han upp luren och ringde till frugan ! MOHAHAHA

...man har nog förutfattade meningar när det gäller att få skivkontrakt !

Redigerat av Kurt Cobain
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ingen som kommenterer den där tjejen?? Som också fick fara över till Amerikat. Hello saferide kallar hon sig. Finns att köpa på cd lite varstans...

:rolleyes:

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Såg Calaisa-dokumentären och om inte ett sådant band blir signat vet dom inte vad dom gör. Ett band som var överdjävligt bra och såg bra ut och hade rätt atityd.

Sen får man se hur mediala dom är och hur beredda på att lämna pojkvänner och vänner överhuvudtaget. Hårt jobb, Hårt Jobb.

Oerhört mycket bättre än det mesta man hör idag var dom i alla fall.

Såg även filmen senare jag älskar som regel Winterbotoms filmer men denna kunde jag inte riktigt ta på allvar. Kanske var det Steve Coogans fel eller så var det det att jag levde den här tiden och tyckte att det mesta var efterkonstruktion.

Älskar dock både Joy Division och även A Certain Ratio och givetvis New Order fortfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg Calaisa-dokumentären och om inte ett sådant band blir signat vet dom inte vad dom gör. Ett band som var överdjävligt bra och såg bra ut och hade rätt atityd.

Sen får man se hur mediala dom är och hur beredda på att lämna pojkvänner och vänner överhuvudtaget. Hårt jobb, Hårt Jobb.

Oerhört mycket bättre än det mesta man hör idag var dom i alla fall.

Såg även filmen senare jag älskar som regel Winterbotoms filmer men denna kunde jag inte riktigt ta på allvar. Kanske var det Steve Coogans fel eller så var det det att jag levde den här tiden och tyckte att det mesta var efterkonstruktion.

Älskar dock både Joy Division och även A Certain Ratio och givetvis New Order fortfarande.

Jag hänger inte med?!?! ........filken film såg du senare? hajjar inte 🙂

Redigerat av Kurt Cobain
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...