Jump to content
Annons

Eken ft. GaBBe - Moonlight Party


hur?  

12 röster

  1. 1. hur?

    • Kung
      2
    • bra
      4
    • sådär
      4
    • anuZ
      1


Recommended Posts

Annons
Cleff (oregistrerad)

Nice intro, men det slår ju igenom pga filtret och för hög bas på eq:n... :S

Känns som att stråkarna tar för stor plats och trummorna drunknar i mixen.

Allt som allt funkar det, men behöver nog lite mer finslipning. Känner inte riktigt pumpet det ska va i såna här låtar 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm väldigt konstig uppbyggnad i låten hitills. TA BORT dendär rösten som säger here we go å sånt. fyyyfan vad töntigt sånt är 😱

Sen verkar alla ljuden förutom basen så torra och oarbetade. som om du bara lagt in dem utan att göra något med dem ludmässigt.

I mixningen så grötar sången ihop sig väldigt mkt med sidechainpaden. och i mellanregistret allmänt.

I andra breaket så skär blir låten lugn väldigt konstigt 😱 det bara dör och blir tyst. sen kommer rösten å fadar in efter att det blivit tyst.. whats up with that?

Annars så vare faktiskt en skön låtidé, snygga melodier.

Men alla fjortiselement/ubbygnader förstör den helt, och lite amatörionslag ibland, men aja. du blir ju aif bättre nuförtiden.

Men som sagt av nån annan. det saknas punch i refrengen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm väldigt konstig uppbyggnad i låten hitills. TA BORT dendär rösten som säger here we go å sånt. fyyyfan vad töntigt sånt är 😱

Sen verkar alla ljuden förutom basen så torra och oarbetade. som om du bara lagt in dem utan att göra något med dem ludmässigt.

I mixningen så grötar sången ihop sig väldigt mkt med sidechainpaden. och i mellanregistret allmänt.

I andra breaket så skär blir låten lugn väldigt konstigt 😱 det bara dör och blir tyst. sen kommer rösten å fadar in efter att det blivit tyst.. whats up with that?

Annars så vare faktiskt en skön låtidé, snygga melodier.

Men alla fjortiselement/ubbygnader förstör den helt, och lite amatörionslag ibland, men aja. du blir ju aif bättre nuförtiden.

Men som sagt av nån annan. det saknas punch i refrengen.

har i pincip lagt eq och kompressor på alla inst 😱 tack för kritik

också ett sätt man kan se på den :=)

Redigerat av EkenMusiX
Link to comment
Dela på andra sajter

Nice! Typisk sommarhitfeeling 😄

Känns lite tunn på nåt sätt, fattas nåt i mitten. Vet inte riktigt vad.

Testade ett pålägg för skojs skull, hur det skulle bli med lite syntarpeggios å små tillägg här och var... kanske som inspiration... använd om du vill...

EQ:ade upp de höga frekvenserna... förmodligen för mycket. Min avlyssning här borta är väldigt basig och det kan lätt låta för plaskigt i andras högtalare...

länkar:

moonlight.mp3

och bara pålägget för sig:

moonlight_palagg.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice! Typisk sommarhitfeeling 😉

Känns lite tunn på nåt sätt, fattas nåt i mitten. Vet inte riktigt vad.

Testade ett pålägg för skojs skull, hur det skulle bli med lite syntarpeggios å små tillägg här och var... kanske som inspiration... använd om du vill...

EQ:ade upp de höga frekvenserna... förmodligen för mycket. Min avlyssning här borta är väldigt basig och det kan lätt låta för plaskigt i andras högtalare...

länkar:

moonlight.mp3

och bara pålägget för sig:

moonlight_palagg.mp3

ÄÄÄÄÄG! fy fanken va fett! 😄 har du msn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför håller du på med sån här skitmusik...du kan ju spela på riktigt. 🙂

Allvarligt, Helt ok låt. Melodierna är ganska catchiga. Saknar dock lite bett i låten. Tycker absolut du ska använda dig av arpeggio grejerna som Svarling fixat. Låten eller i alla fall refrängen fick sig ett lyft där.

Lite för enformigt för min smak men jag antar att det ska vara såhär...passar ju på ett dansgolv snarare än hemma i stereon.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Nice! Typisk sommarhitfeeling 🙂

Känns lite tunn på nåt sätt, fattas nåt i mitten. Vet inte riktigt vad.

Testade ett pålägg för skojs skull, hur det skulle bli med lite syntarpeggios å små tillägg här och var... kanske som inspiration... använd om du vill...

EQ:ade upp de höga frekvenserna... förmodligen för mycket. Min avlyssning här borta är väldigt basig och det kan lätt låta för plaskigt i andras högtalare...

länkar:

moonlight.mp3

och bara pålägget för sig:

moonlight_palagg.mp3

ÄÄÄÄÄG! fy fanken va fett! 😱 har du msn?

Visst... 🙂

joakim.svarling@dice.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför håller du på med sån här skitmusik...du kan ju spela på riktigt. 😳

Allvarligt, Helt ok låt. Melodierna är ganska catchiga. Saknar dock lite bett i låten. Tycker absolut du ska använda dig av arpeggio grejerna som Svarling fixat. Låten eller i alla fall refrängen fick sig ett lyft där.

Lite för enformigt för min smak men jag antar att det ska vara såhär...passar ju på ett dansgolv snarare än hemma i stereon.

Mvh / djonas

egentligen har du rätt. grjen är att det blir så fel utan sångare i metal 😎

men i promise you, när jag hittar en i sthlm blir det metal 😉

gör mest sån här för att det är kul.. vill ju hälst göra lite djupare musik, men som sagt.. har inte sång.. 😉 But, It Gonna Come! Djonas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför håller du på med sån här skitmusik...du kan ju spela på riktigt. 😳

Allvarligt, Helt ok låt. Melodierna är ganska catchiga. Saknar dock lite bett i låten. Tycker absolut du ska använda dig av arpeggio grejerna som Svarling fixat. Låten eller i alla fall refrängen fick sig ett lyft där.

Lite för enformigt för min smak men jag antar att det ska vara såhär...passar ju på ett dansgolv snarare än hemma i stereon.

Mvh / djonas

egentligen har du rätt. grjen är att det blir så fel utan sångare i metal 😉

men i promise you, när jag hittar en i sthlm blir det metal 😉

gör mest sån här för att det är kul.. vill ju hälst göra lite djupare musik, men som sagt.. har inte sång.. 😄 But, It Gonna Come! Djonas!

🙂 hoppas att det kommer finnas någon duktig sångare, på gymnasiumet jag ska försöka dra mig in på 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svänger men lite glappigt i bland i övergångarna.

Man fan kör mettal med smma ljud på rösten som nu o bryt gränserna.

Lyssnar inte på s¨dan här musik så mycket men. Låter lika bra som mycket jag hört på fredags kvällarna.

Ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svänger men lite glappigt i bland i övergångarna.

Man fan kör mettal med smma ljud på rösten som nu o bryt gränserna.

Lyssnar inte på s¨dan här musik så mycket men. Låter lika bra som mycket jag hört på fredags kvällarna.

Ynot

okey!, vad sa du om rösten, skulle den passa i metal? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...