Jump to content
Annons

Olika volymer


Shoota

Recommended Posts

Jag retar mig extremt att alla refills och samplingar har olika volymer. Man kanske hittar en bra stråke men den är så låg att man måste höja allt till max och fortfarande då är den för låg. Ibland får jag mixa hela låten låg för att ett ljud inte håller, och sedan måste man bli döv när man lyssnar på nya ljud för dom är höga. Upplever ni samma problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)
Jag retar mig extremt att alla refills och samplingar har olika volymer. Man kanske hittar en bra stråke men den är så låg att man måste höja allt till max och fortfarande då är den för låg. Ibland får jag mixa hela låten låg för att ett ljud inte håller, och sedan måste man bli döv när man lyssnar på nya ljud för dom är höga. Upplever ni samma problem?

Nej det kan jag inte säga att jag gör.

Har du några exempel?

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

om ett ljud är för lågt, kasta på en maximizer eller en kompressor för att trycka upp ljudvolymen, så du får maximal volym..

tycker du att ljudet är för högt kan du göra likadant fast sänka de.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det händer mest när jag bytar mellan refills. Det märks tydligt i ljudbanken på dom sorterade trummorna. Dom skiljer extremt i volym. Men som sagt också när jag shiftar mellan refills..

det finns ju en volym för autoknappen..

att byta volym på refillen, är det väl enda jag kan tänka mig att du får sänka volymen manualt på dem som du vill ha lägre, o höja de som du vill ha högre o sen spara om dem!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...