Jump to content
Annons

Mackie presenterar Tracktion 3


rainydays

Recommended Posts

Mackie har lagt upp en hemsida för version 3 av deras sequencer Tracktion.

De kommer att slÀppa tvÄ olika bundles: Project Bundle och Ultimate Bundle, samt en uppgradering frÄn Tracktion 2 till Ultimate Bundle. BÄda innehÄller en fullversion av Tracktion, det som skiljer dem Ät Àr tredjepartsmjukvaran som följer med.

Priset kommer att ligga pÄ $319.99 för Ultimate Bundle och $129.99 för Project Bundle, uppgraderingen kommer att kosta $259.99.

Tracktion 3 innehÄller enligt Mackie över 150 nya funktioner och förbÀttringar. Utöver det som presenterats i den tidigare förhandstitten har de Àven lagt till det efterlÀngtade stödet för flera processorkÀrnor.

Mer information samt en introduktionsvideo med Woody finns att tillgÄ pÄ den nya webplatsen

http://www.mackie.com/products/tracktion3/splash.html

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

appropĂ„ det. Ny i gamet hĂ€r 😄 ...jag har precis börjat anvĂ€nda migav datorn och det "gamla" tracktion för att spela in. Har anvĂ€nt min trofaste portastudio till detta förut..men det gĂ„r Ă„ göra mycket med vad min mor brukar sĂ€ga: " - dessa data-maskiner.." â˜ș

HÀr kommer min första rookie frÄga om nÄgon kan guida eller vet:

1. Har ingen midisynth eller liknande. skulle vilja veta hur man bestÀmmer sÄ att jag kan lira pÄ tangentbordet för mina VST instrument(synthar) sÄ jag slipper rita i editorn eller chansa fram toner med min musknapp? (anvÀnder som sagt tracktion 2) gör man det i sequencer prog, VST eller Ljudkorttjosan eller vad?

CLueless.

tacksamm för svar

Redigerat av jensovich
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Oj oj fan va gött!.. men jag Àr vÀl den enda som Àr tokigt förÀlskad i Tracktion(?)

Dags Ă„ börja spara slantar dĂ„....... â˜ș

Tokigt förĂ€lskad Ă€r vĂ€l kanske en överdrift för min del. Men det Ă€r ju lĂ€tt min favorit. Den enda sequencer jag stĂ„r ut med 😄

Beno har sagt att det ska komma en nedladdningsversion ocksÄ, den blir förmodligen Ànnu lite billigare. Men $130 för project bundle tycker jag Àr snorbilligt. Ultimate Àr visserligen prisvÀrt ocksÄ, men jag har inte anvÀndning av alla pluggar och loopar sÄ.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

1. Har ingen midisynth eller liknande. skulle vilja veta hur man bestÀmmer sÄ att jag kan lira pÄ tangentbordet för mina VST instrument(synthar) sÄ jag slipper rita i editorn eller chansa fram toner med min musknapp? (anvÀnder som sagt tracktion 2) gör man det i sequencer prog, VST eller Ljudkorttjosan eller vad?

Lite off topic. Men iaf. Du behöver ett externt program för det. Har dÄligt koll pÄ vilka det finns eftersom det sÀkert var 10 Är sedan jag anvÀnde ett sÄnt sist. Men jag googlade lite och hittade detta. Kanske kan funka?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är tredjepartspluggarna verkligen vĂ€rda $190~1350SEK? Det Ă€r vĂ€l inga höjdarpluggar direkt, eller Ă€r jag helt ute och cyklar?

Om man rÀknar ihop vÀrdet enligt deras försÀljningspris sÄ Àr det ju en bra deal. Du fÄr ju dessutom en 4-timmars instruktionsvideo och en herrans massa loopar med i paketet.

Personligen har jag ingen direkt nytta av det extra fluffet sÄ jag tÀnker köpa project bundle eller den nedladdningsbara versionen. Men för nÄn som startar frÄn scratch sÄ Àr det vÀl ett vettigt paket tycker jag.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

drloop (oregistrerad)

Superkorkad frÄga, jag kan nog ta reda pÄ den sjÀlv men stÀller den ÀndÄ.

Tracktion funkar med vilket ljudkort som helst, man mÄste inte köra Mackie eller?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

drloop (oregistrerad)
Nej, du kan köra med befintligt ljudkort. Har bland annat testat Tracktion (ettan dÄ) med SB Live! och AC97. Det funkar.

Onekligen ett program som tilltalar mig.

Jag har kört Fairlight och Akai DD1500 som redigeringar nÀr det begav sig.

Tracktion pÄminner om dessa maskiner sÄ jag tror jag kommer att gilla Tracktion.

BÄde Fairlight och Akai DD150 hade en cool feature jag saknar nÀr man ljudlÀgger tex video/film.

Och frÄgan Àr har Tracktion följande feature?

TÀnk er att man har en bil som passerar frÄn vÀnster till höger i bildrutan.

I Akai DD150 kunde man sÀtta en synkpunkt i ljudklippet tex dÀr biljudet hördes lika mycket i bÄda högtalarna i ljudklippet. Spola fram videon till den plats dÀr bilen var mitt i bilden och sÄ tryckte man till en sync knapp ljudet synkade upp till rÀtt punkt och voila ljud och bild i synk!

Inget flyttande fram och tillbaka för att testa om synen sitter. (OBS bara ett exempel finns massor av andra tillÀmplingar i musik ocksÄ)

NÀr vi ÀndÄ Àr inne pÄ denna frÄga, om inte tracktion kan detta finns det nÄ annat program som har denna feature?

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hur Àr det pÄ Tempo Track-fronten? Har de Àntligen lagt med en vettig funktion för att Àndra tempo/signatur Àven mitt i lÄtarna?

Yep. De har numera en "global track" dÀr man kan lÀgga in tids-signaturer. Dessutom en marker track som gör markeringar bÄde lÀttare att anvÀnda och mer överskÄdliga.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hur Àr det pÄ Tempo Track-fronten? Har de Àntligen lagt med en vettig funktion för att Àndra tempo/signatur Àven mitt i lÄtarna?

Yep. De har numera en "global track" dÀr man kan lÀgga in tids-signaturer. Dessutom en marker track som gör markeringar bÄde lÀttare att anvÀnda och mer överskÄdliga.

Fantastiskt! đŸ˜±

Ja, vad ska man sĂ€ga... Ett super-duper musikprogram för 2300:-, inklusive en massa mjukvaruinstrument, loopar och pluggar! En extremt bra deal. 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...