Jump to content
Annons

Fyra slutmixar klara


lonewind

Recommended Posts

Så... nu har jag äntligen lyckats nöja mig med mixarna på de här låtarna. Tycker fortfarande de lider lite av starka S men det få vara.

Jag vill tacka tusen gånger för tonvis med bra tips om hur jag ska få till mixarna!

Hoppas ni också tycker det låter ok nu!

-----------------------------------------------------------------------------------------

* LÅTNAMN: Cheater

* ARTIST/GRUPP: Chris Michols

* GENRE: Singer/songwriter

* KOMPOSITÖR: Chris Michols

* PRODUCENT: Chris Michols

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3 192Kbps

* STATUS: Färdig slutmix

Cheater.mp3

-----------------------------------------------------------------------------------------

* LÅTNAMN: Differences

* ARTIST/GRUPP: Chris Michols

* GENRE: Singer/songwriter

* KOMPOSITÖR: Chris Michols

* PRODUCENT: Chris Michols

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3 192Kbps

* STATUS: Färdig slutmix

Differences.mp3

-----------------------------------------------------------------------------------------

* LÅTNAMN: Princess

* ARTIST/GRUPP: Chris Michols

* GENRE: Singer/songwriter

* KOMPOSITÖR: Chris Michols

* PRODUCENT: Chris Michols

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3 192Kbps

* STATUS: Färdig slutmix

Princess.mp3

-----------------------------------------------------------------------------------------

* LÅTNAMN: Precious

* ARTIST/GRUPP: Chris Michols

* GENRE: Singer/songwriter

* KOMPOSITÖR: Chris Michols

* PRODUCENT: Chris Michols

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3 192Kbps

* STATUS: Färdig slutmix

Precious.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Shit va skönt....

Vacker musik som känns, stråkarna är sköna som S*tan...

Lyssnar på Cheater och kommer lyssna om några gånger till innan jag lyssnar på dom andra men seriöst, får gåshud !

Musik som känns, svårt att hitta ord.... bara så j*vla vackert !

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående de vassa s-en så tror jag att waves de-esser skulle funka bra, mjukar upp riktigt fint i valfritt frekvensområde. Funkar på såväl enskilda spår som på mastring (först i kedjanl)

Ha de

Tack för tipset. Jag använder faktiskt just waves de esser på den här men lyckades väl inte ratta den riktigt bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående de vassa s-en så tror jag att waves de-esser skulle funka bra, mjukar upp riktigt fint i valfritt frekvensområde. Funkar på såväl enskilda spår som på mastring (först i kedjanl)

Ha de

Tack för tipset. Jag använder faktiskt just waves de esser på den här men lyckades väl inte ratta den riktigt bra...

Aha... nu såg jag något jag helt missade första gången jag läste ditt inlägg. Du menar altså att man kan slänga på en de esser på master kanalen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit va skönt....

Vacker musik som känns, stråkarna är sköna som S*tan...

Lyssnar på Cheater och kommer lyssna om några gånger till innan jag lyssnar på dom andra men seriöst, får gåshud !

Musik som känns, svårt att hitta ord.... bara så j*vla vackert !

Hej Kurt!!!

Shit va kul att du tycker min musik är så bra! Det glädjer verkligen!

Jag har några till som ska snyggas till som jag kommer lägga upp lite senare!

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Du har bra låtar, men jag tycker du mixar dem "för mycket". Dom låter jätteolika i relation till varandra, har olika nivåer och sånt som inte bidrar till en lyckad helhet. Men jag vet att du jobbat mycket på de här låtarna, och huvudsaken är ju att du är nöjd, men jag tycker inte dom är mixade så att dom skulle duga för radioplay t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har bra låtar, men jag tycker du mixar dem "för mycket". Dom låter jätteolika i relation till varandra, har olika nivåer och sånt som inte bidrar till en lyckad helhet. Men jag vet att du jobbat mycket på de här låtarna, och huvudsaken är ju att du är nöjd, men jag tycker inte dom är mixade så att dom skulle duga för radioplay t.ex.

Jag är alldeles säker på att du har rätt i vad du säger. Det har gått åt mycket krut till att lära om mixning och mastring på sistonde. Problemet är att jag är lite nybörjare att på allt som har med inspelning att göra. Vilket gör att de som jag suttit och mixat nu är sånt jag spelat in för månader sen när min kunskapsnivå var lägre. Vilket i sin tur gör att jag i mixningen får försöka rätta till de fel jag gjort tidigare i inspelningen. Jag vill tro att när min kunskapsnivå börjar jämna ut sig och jag har arbetat fram ett bra tillvägagångssätt att göra inspelningen från första tagning till slutmix så har jag mycket större möjligthet att lyckas ordentligt med mixen.

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara lyssnat på Differences

skönt sound, men upplevelsen blir att refrängens sång är för låg jämfört med versen.

Ja, du har nog rätt... jag kan nog tycka att det är verserna som är för högt mixade...

Men så får det förbli för nu ska jag inte rota i det här något mer.

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...