Jump to content
Annons

Inspelning av ljud

Recommended Posts

Boatsman (oregistrerad)
Postat

Ska spela in en skiva med en massa olika ljud som inte är så starka så jag kommer behöva trycka på med min preamp en hel del. Men frågan är vilken eller vilka mikrofoner som lämpar sig till detta. Inspelningarna kommer äga rum både innomhus och utomhus där jag kommer spela in allt från snarkningar till en gräsklippare. Vad skulle ni rekomendera? Mono eller stereo? Kan tyvärr inte ge er mer ingående info om projektet.

Tackar på förhand!

Annons
Postat

Någon form av Shotgunmikrofon skulle jag föreslå , det finns ju massor av bra att välja på bl a Akg, Audio Technica och Sennheiser. Kolla hemsidor för fakta och info. Har jobbat en del med film och ljuduptagning av så kallat vilt ljud och har uteslutande använt shotgunmickar då.

Boatsman (oregistrerad)
Postat

Har en polare som har en sådan så den kan jag nog testa. Men funkar den bra även till att spela in ljud inomhus, t.ex snarkningar och dörrknarr etc. Eller är det bättre med en kondensatormikrofon då?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.