Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej

Har nyligen införskaffat och installerat Korg Legacy i Cubase SL3. Verkar bli en trevlig bekantskap. Jag har dock ett problem: Jämfört med de andra mjukvarusyntar jag har (Hypersonic 2 och de som följer med Cubase SL3) är en stor mängd av ljuden väldigt låga.

Är det nån annan som upplever detta och, i så fall, vad kan man göra åt det?

Jag har använt kompressor för att få upp volymen men det känns som att man inte ska behöva göra detta bara för att få en rimlig volym jämfört med andra mjukvarusyntar...

Kan tillägga att manualen anger att man skall behöve göra en del audio-inställningar i legacy. Jag har installerat mitt i mappen Steinberg/Cubase/synths/vst-plugins och det har fungerat utan att jag gjort några vidare inställningar; jag kan inte ens se att jag skulle kunna göra några...

Tar legacy automatisk in de inställningar jag har för audio och midi i Cubase när jag installerar på detta sätt? Lite oklart om de inställningar som nämns i manualen skall göras enbart när legacy installeras som stand alone eller inte.

Tacksam för hjälp

Olalj

Annons
Guest El Hadji
Posted

Jag har precis samma problem i Sonar 6 PE. Polysixan och MS-20 har hyfsad nivå, men min Wavestation hörs knappt om jag inte drar ner övriga synthars ljud rätt mycket... Är dock n00b när det gäller tekniken, så någon lösning har jag inte. 🙂

Posted

Verkar bara vara du och jag El Hadji. Jaja, jag får väl köra med kompressor då...

Olalj

Posted

Intressant, jag har inte kunnat testa än. Fick hem stora fina paketet idag med den underbara midi-controller också 😄

Mitt problem är att när jag försöker få licensekod från korg så hänger sig legacy cell och "ett oväntat fel har uppståt" påstår macen. Som om det är lika förvånad varje gång hah. Varje gång jag testar att få license-koden så hänger sig programmet. Jäkligt irriterande, eftersom man inte kan registera sig på något annat sett vad jag har kunnat hitta iaf.

Posted

Skulle i o f s finnas ett sätt att hämta licenskoden från en annan dator. Kanske det funkar?

Va bra att det inte var ditt ex jag la vantarna på exil 😮

Olalj

Posted
Skulle i o f s finnas ett sätt att hämta licenskoden från en annan dator. Kanske det funkar?

Va bra att det inte var ditt ex jag la vantarna på exil 🙂

Olalj

ajust det jag kan fan testa att authorisera från en annan dator. Ska se hur man gör bara.

Ja det var tur 🙂 fan vad schysst lilla midienheten är =)

Posted

Tjena Exil

Fick du det att funka? Upplever du i så fall samma sak som jag och El Hadji?

Olalj

Posted
Tjena Exil

Olalj

Hej!

Bidfrar inget till denna tråd förutom att jag blev nyfiken på den lilla genomschyssta midigrunkan! Slänga upp bild/länk?

😄

Posted
Tjena Exil

Olalj

Hej!

Bidfrar inget till denna tråd förutom att jag blev nyfiken på den lilla genomschyssta midigrunkan! Slänga upp bild/länk?

😉

Här har du en länk där du kan läsa mera 😆

http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=Legacy

Tänkte lägga upp bilder på mitt ex, och de finns på uppladdade filer här på sidan. Men när jag försöker länka till dem här i tråden så funkar det inte. Jag trycker på img knappen och kopierar hela adressen. Ska det inte funka då? Eller har jag missat något vesentligt :rolleyes:

Posted

Tjena Exil!

Fick du igång det? Och i så fall; upplever du samma problem med låg volym?

Olalj

Posted
Tjena Exil!

Fick du igång det? Och i så fall; upplever du samma problem med låg volym?

Olalj

Nej jag har inte fått igång det än, jävligt frustrerande! Ursäkta mitt spårk. Jag har varit i kontakt med supporten nu och man måste tydligen hämta hem en uppdatering eftersom macinstalleraren som följer med på skivan inte fungerar som den ska. Problemet nu är att jag inte ens kan registrera mig på www.korguser.net, den klagar på att mitt authorization code är fel. Även fast supporten kollade upp och sa att den ska fungera. För man måste först registrera sig för att kunna ladda hem nya uppdateringen.

De sa också att det kunde ta tid för dem att svara pga av att de har mycket att göra just nu. Misstänker att det är pga av NAMM.

Men så fort jag har fått igång Legacy Cellection ska jag meddela om jag upplever samma fenomen. Men håll ut, det här kan ta lång tid känns det som 😆

Posted

Aj då, vilken otur. Själv kör jag på PC...

Olalj

Posted

Exil,

När jag kollade mailen hemma igår fanns det ett mail från KORG user net om just uppdatering till Mac; kanske nåt som kan hjälpa dig? Jag skall försöka posta det här till dig.

Olalj

Posted
Exil,

När jag kollade mailen hemma igår fanns det ett mail från KORG user net om just uppdatering till Mac; kanske nåt som kan hjälpa dig? Jag skall försöka posta det här till dig.

Olalj

Jo jag har fått hjälp nu från korg. Haft riktigt mycket strul 😳 De har nu registrerat mig och gett mig en activation cod. Men den är invalid säger legacy cell. Mkt skumt. Och även efter uppdateringen har det inte funkat. Ska sätta mig ned och kolla lite mer nu i helgen när jag har tid. Annars vet jag inte hur jag ska lösa det här.

Posted

Tjena!

Beträffande låg volym i wavestation kan jag bara instämma, men efter uppdatering så var det bättrte kräm i volymen. Hoppas ni får det att funka!

M.v.h. Hans.