Jump to content
Annons

krikke

Recommended Posts

Hej på er!!!

Jag kör på cakewalk 9 än idag det funkar så bra och täcker dom behov jag har, tills nu, jag har en boss gt-3 som jag skulle vilja styra genom cakewalk går dedt och hur gör man, skulle vart jättetacksam om någon skulle ta sej lite tid och förklara för mej.....

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är tveksam till om det går överhuvudtaget, PA9 har väl ganska begränsat stöd för syntar & automatisering & sånt ?

Håller annars med Bengan - Midi skulle kunna vara rätt väg.

Om det inte fungerar, borde Sonar homestudio kunna fixa det - ett utmärkt och billigt program som nog de flesta skulle klara sig med - fast har man som jag en gång köpt PE så har man.....

Ryktesvägen har jag hört att han Wastesson som brukar skriva till melodifestivalen kör solo live med Sonar som styrprogram för syntar & gitarr-effekter.

Tala gärna om ifall du får någon ordning på midistyreriet.

Lycka & välgång 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast är det bara patch change du vill göra (som det står i underrubriken) så klarar Cakewalk 9 av det alldeles utmärkt. Den funktionen fanns ju med långt innan det om jag inte minns fel...

Kolla i options/instruments och se om du inte kan hitta nån liknande Boss-pryl i listan över instrument där.

Annars är det relativt enkelt att fixa till sin egen instrument-definition. Det du behöver veta är egentligen bara hur patcherna är arrangerade i din effekt. Är det standard 1-128 eller 0-127 så är det bara att välja det i listan. (Om det är 0-99 funkar 0-127 även där.) Om patcherna i effekten ligger i banker, så måste man ju styra det också, och det är lite knepigare, men långt ifrån omöjligt... 😳

Om det är en vanlig pryl så är det förresten även möjligt att nån redan gjort en ins-fil och lagt ut på nätet, kolla om det finns nån yahoo group!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

Tack för snabb respons...

Jag försökte att göra egen instrument defintion men tyckte de såg mer invecklat ut, kan du förklara lite närmre.

Tanken är att när jag är ute ok spelar slippa tänka på att byta ljud det ska bara rulla, jag använder en bärbar med CW på som jag spelar upp midifler på genom en roland sc 88pro .där av att jag inte vill ha ett för tungt kört program

Mvh Krikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...