Jump to content
Annons

Nån som vill ha pisk


hackeman

Recommended Posts

Annons
  • Svar 186
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

captain nemo (oregistrerad)

Min röst går till en senare tid, typ 8-halv nio. Kvitt från alla blöjbyten, nattningar, eventuella söndagmiddesugna snikgäster etc...

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Sena tider funkar för mig oxå, kanske ännu bättre på vardagar. Vardagskvällar finns det trots allt fler av än söndagskvällar, och det senare blir ofta film o bakismys med sambon i soffan. :rolleyes:

Jag tror inte det blev nåt lir idag... servern snurrade förvisso, men jag kunde inte heller själv kl 17. 😏 När jag gick in långt senare var det dött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv sitter jag fast i Diablo II, exp.

F@n själv var en knepig liten j@vel att smiska 😏

men nu är jag på bana 5 *pust* rena semestern 😄

nå'n mer än jag som spelar Diablo II, exp. ???

jajjemen... slutade dock strax efter 1.10 släpptes när ja dog me min lvl 90 hammerdin pga en bugg... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick precis en farlig idé.

Finns det inga fajtingspel (typ karate eller nåt liknande) man kan spela över nätverk? Vi måste ju ordna en ordentlig turnering i så fall. Alla ska ha mött alla under en tid (kanske en månad eller så), och sedan kör man kvartsfinaler och uppåt någon väl utvald söndag. Man måste kunna va spectator i spelet så alla som vill kan titta på matcherna. Vore ju kalaskul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det inga fajtingspel (typ karate eller nåt liknande) man kan spela över nätverk? Vi måste ju ordna en ordentlig turnering i så fall. Alla ska ha mött alla under en tid (kanske en månad eller så), och sedan kör man kvartsfinaler och uppåt någon väl utvald söndag. Man måste kunna va spectator i spelet så alla som vill kan titta på matcherna. Vore ju kalaskul.

IK+ i nätverksversion? 😉

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Botfighter? Vad gör man då?

Botfighters är ett 1st person shooter-spel (eller typ paintball) med mobiltelefonerna som vapen och hela Sverige som spelplan. Det använder sig av GSM positionering och man kan alltså bara "skjuta" motståndare om man är tillräckligt nära dem i verkligheten. HUR nära man måste vara beror på vad man själv har för vapen och vad motståndaren har för skyddsutrustning. Man bygger alltså sin bot själv på nätet med poäng (robucks) man tjänar in när man vinner en fajt.

Man skickar SMS till en server (6688 tror jag numret var) och de vanligaste kommandona jag kommer ihåg var PEJLA, JAGA, SKJUT, FÖRSVARA och LADDA. Man pejlade in en motståndare i närheten av där man var, fick reda på vilken adress denna befann sig och hur långt åt vilket väderstreck det var från där du var (ungefär). Man körde/cyklade/promenerade dit, skickade iväg en hel salva med SKJUT [alias] och rusade sedan därifrån för att hinna utom motståndarens vapenräckvidd innan han/hon hann återhämta sin robot och besvara elden (FÖRSVARA). Efter X skott var man tvungen att LADDA om, så man skickade oftast typ 3 x SKJUT + LADDA + 3 x SKJUT innan man rusade bortom räckvidd, slickade sina sår och kollade i svars-sms:en om man vunnit fajten. Det fanns inte tid att läsa SMS:en som studsade tillbaka vid en fajt, det var bara att hoppas på att dessa sms sade att man vunnit snarare än att den andre hunnit försvara sig och skjuta dig till döds istället. 😄

Det roligaste var att när som helst kunde man bli anfallen, såvida man inte var PAUSAD. Man gick omkring med mobilen med handen redo på hölstret. Och när man själv anfallit någon kokade adrenalinet när man snabbt flydde fältet. Speciellt om det var en bättre utrustad robot man anföll sent på kvällen/natten. Ja, man anföll på nätterna oxå. Och ju mindre hänsynsfull tid man blev anfallen på, desto mer hämndlysten blev man. Så jäkla kul! Och man visste ju aldrig om det var någon som fanns synlig i din omgivning eller innanför byggnaderna omkring dig. 😎 Jag spelade det rätt mycket när det var nytt för några år sedan, ofta cyklade jag runt i Lund för att tömma staden på levande bots. Bästa motionen någonsin! Ofta satt jag även i taxi i Sthlms-trakten och krigade. Inte lika bra motion. 🙂

Jag har inte spelat på några år nu, men det hörs kanske att jag blir lite frestad att börja på nytt... jag kollade precis och min bot finns kvar. 104:e plats på Sveriges highscore-lista. 😉 Det verkar visst finnas nån Botfighters 2 på g oxå nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)
Sena tider funkar för mig oxå, kanske ännu bättre på vardagar. Vardagskvällar finns det trots allt fler av än söndagskvällar, och det senare blir ofta film o bakismys med sambon i soffan. 🙂

Jag tror inte det blev nåt lir idag... servern snurrade förvisso, men jag kunde inte heller själv kl 17. 😉 När jag gick in långt senare var det dött.

Håller med den gode Hackemannen. Var dag är speldag - bara det blir lagom sent.

Kan vi enas?

Kanske göra en gallup?

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

International Karate + ( första versionen )fanns som en bättre version för Atari 1040.. tokbra.. sen gjorde dom ju en version två där det fanns 2 datorstyrda motståndare... O DOM PUCKLADE PÅ VARANDRA ISTÄLLET.. så där fick man inte stå still o vara taktisk 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

tokbra

Tokbra?? 😆😛

Jag ställer upp på så gott som alla typer av mutiplayer spel, till och med Q3.

Vad jag INTE ställer upp på är Warcraft 3, C&C serierna, Warhammer DoW, och så vidare...

Däremot spelar jag Rome Total War just nu, och det är riktigt kul. Ett av dem få strategispelen jag över huvud taget gillar. (Utom Advance Wars, det är ett av dem bästa spelen genom tiderna)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter här med Diablo 2 + expansionpack (orginal tillochmed).. Lånade av grannen igår så jag fick totalförbud på att gå ut på nätet, men vet inte om jag ska orka installera. Hatar sånna spela i allmänhet, men fick lite feeling för Baldurs Gate 2 på x-box och tänkte prova nåt liknande för pc. Att installera eller inte installera, det är frågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

ciMic (oregistrerad)

Hackeman,

Om du även spelar Mohaa 1.00 ska jag ge dig en riktigt tuff match 😄

Jag har sedan länge varit fast för det spelet och speciellt den första versionen. I senare versioner gick lite av spelkänslan förlorad, tycker jag, även om det kom till lite nya roliga saker.

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Hackeman,

Om du även spelar Mohaa 1.00 ska jag ge dig en riktigt tuff match 😉

Jag har sedan länge varit fast för det spelet och speciellt den första versionen. I senare versioner gick lite av spelkänslan förlorad, tycker jag, även om det kom till lite nya roliga saker.

/M

Kan väl gå att ordna! Än om jag kör SH och BT så kör man fortfarande de gamla banorna i MP... de är roligast tycker jag! Bortsett från Stalingrad, den har alltid varit korrupt på min burk så jag har inte lärt mig den ännu... 😄

Vill du att vi sätter upp en egen server eller kör mot någon befintlig med andra spelare? Nemo kanske oxå vill vara med på MOHAA1...

Link to comment
Dela på andra sajter

ciMic (oregistrerad)

Vilket som går bra för mig 😉

Men observera att det är 1.00 inte 1.1. Versionen är väl beroende på när man köpte spelet.

Senare upplagor av Mohaa såldes väl som 1.1.

Jaja jag kan sätta upp en server också så det är inget problem. Meddela bara när ni vill lira så löser vi det.

Jag kan, inom överskådlig framtid, spela:

*i kväll *(tors)

*på söndag

*på tisdag kväll

V2 är rolig. :rolleyes:

Tjing

/M

Redigerat av ciMic
Link to comment
Dela på andra sajter

ciMic (oregistrerad)

Jag har uppdaterat men sen installerat om. Har köpt alla tillägg i serien men spelar dom inte. Jag gillar gamlingen 1.00 bättre. Det är bättre spelkänsla tycker jag.

Det funkar alldeles utmärkt att spela på andra 1.00 servrar samt att vara host själv.

Men det blir naturligtvis ett problem om ni har 1.1 😉

Tanken var god.

Lyssnade på några av dina låter förresten Hacke. Hihi. Det var riktigt kuligt. Ska höra lite mer när jag kommer hem och kan lyssna genom ett par vettiga högtalare.

/M

Redigerat av ciMic
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har uppdaterat men sen installerat om. Har köpt alla tillägg i serien men spelar dom inte. Jag gillar gamlingen 1.00 bättre. Det är bättre spelkänsla tycker jag.

Det funkar alldeles utmärkt att spela på andra 1.00 servrar samt att vara host själv.

Men det blir naturligtvis ett problem om ni har 1.1 😉

Tanken var god.

Lyssnade på några av dina låter förresten Hacke. Hihi. Det var riktigt kuligt. Ska höra lite mer när jag kommer hem och kan lyssna genom ett par vettiga högtalare.

/M

Kul du tyckte låtarna var kul. Det är meningen med det hela. 😄

Annars kanske du kan dra ner SH/BT demosarna du oxå, tror det blir bäst uppslutning då... finns längre upp i tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...