Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har ni hört talas om Prophet64?

Verkar riktigt riktigt intressant!

Om ni har en gammal Commodore 64 (6581- som 8580-sidchip, spelar ingen roll) liggande i garderoben nÄnstans, sÄ kan ni köpa en cartrigde att koppla in för endast 32 euros, och fÄ en fullvÀrdig SID-synth!

Titta in pÄ http://www.prophet64.com ! ..

SjĂ€lv Ă€r jag riktigt sugen, mĂ„ste bara fĂ„ tag i en C64 först 😳

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Annons
Postat

fan vad sugen jag blev, och jag har dessutom en c64 liggandes i kĂ€llaren hos förĂ€ldrarna 🙂

Postat (redigerat)

En annan variant om man Ă€r sugen pĂ„ ett autentiskt SID-ljud Ă€r att skaffa ett HardSID. Äger sjĂ€lv en HardSID-Quattro, just nu utrustad med tvĂ„ x 6581 och en 8580 - och plats för ytterligare en. Integreras fint i PCn, som separata MIDI-devices (en för varje chip om man vill).

Redigerat av Thomas
Postat

Hardsid verkar ocksÄ trevligt!

Vad fick du ge för ditt kort?

Mvh/Daniel

Postat

Helvete, ljudchippet Ă€r just det som har pajat pĂ„ min C64:a. đŸ˜±

Och space-tangenten.

Och rÀkneverket pÄ kassett-enheten.

Postat
Hardsid verkar ocksÄ trevligt!

Vad fick du ge för ditt kort?

Mvh/Daniel

Tror jag gav deras online-pris, dvs 199 Eur. Men dÄ ingick tvÄ SID'ar ocksÄ. Samt plats för tvÄ till.

Postat

kanske man ska vaska liv i sina gamla datorer... 😠

sugen blir man iaf!!

vore ju skitskoj!! sÄ kan vi ha en c64-forum-klubb.. o ha spelningar o trÀffar o kÀnna pÄ varandras c64or.. :rolleyes:

Postat
kanske man ska vaska liv i sina gamla datorer... 😏

sugen blir man iaf!!

vore ju skitskoj!! sĂ„ kan vi ha en c64-forum-klubb.. o ha spelningar o trĂ€ffar o kĂ€nna pĂ„ varandras c64or.. 🙂

😠

PĂ„minner iofs om AmigagĂ€nget, som undertecknad sjĂ€lv verkar i, som fortfarande lever hĂ€r runtomkring 😠

/Daniel

Postat
kanske man ska vaska liv i sina gamla datorer... 😳

sugen blir man iaf!!

vore ju skitskoj!! sĂ„ kan vi ha en c64-forum-klubb.. o ha spelningar o trĂ€ffar o kĂ€nna pĂ„ varandras c64or.. 🙂

😳

PĂ„minner iofs om AmigagĂ€nget, som undertecknad sjĂ€lv verkar i, som fortfarande lever hĂ€r runtomkring 😳

/Daniel

Ah, lĂ„ter trevligt - bĂ„de C64 och Amiga Ă€r mina gamla polare... Har ni en TI-99/4A-klubb ocksĂ„? Den skulle jag ocksĂ„ kunna vara med i 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.