Jump to content
Annons

Min första låt på forumet!


jbinn

Recommended Posts

LÅTNAMN: Oriental feeling?

ARTIST/GRUPP: JBinn

GENRE: Instrumental rock

LÅTLÄNGD: 3:56

KOMPOSITÖR: JBinn

PRODUCENT: JBinn

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.7 MB

STATUS: Hyfsat klar

Tjena,

Har suttit och kollat/lyssnat på forumet en tid nu och tänkte det kunde vara utvecklande att få lite feedback på mina egna alster.

OrientalFeeling.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

(En av) gitarrerna låter platt, och mono. Rått, på nåt sätt.

Det är svårt att tycka så mycket om dehär, eftersom jag inte vanligtvis lyssnar på den genren. Ganska skön känsla i melodierna dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls dumt. Dra in ett piano eller enorgel oxå. En orgel som tävlar med gitarren på slutet hade suttit fint. Lite Santannavibbar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

(En av) gitarrerna låter platt, och mono. Rått, på nåt sätt.

Det är svårt att tycka så mycket om dehär, eftersom jag inte vanligtvis lyssnar på den genren. Ganska skön känsla i melodierna dock.

Ja, nu när du säger det så hör jag det oxå ... kompgitarren låter platt. Måste fixas. Tack för synpunkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls dumt. Dra in ett piano eller enorgel oxå. En orgel som tävlar med gitarren på slutet hade suttit fint. Lite Santannavibbar 😠

Tackar 😠 Hmm, en något överstyrd orgel (med lite leslie kanske) skulle nog inte alls sitta så dumt. Måste utforskas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Bra lirat på guran.Virveln låter lite burkig och kort,tror att en fetare virvel med ett längre ljud skulle göra underverk för din låt....lyssnar och undrar om det kommer nån sång..? Nähä,där tog det slut - ingen sång..

Nåväl,snyggt lirat.

Mvh

Harmonica mike

Tackar.

Nä, jag har ännu inte vågat mig på att sjunga 🙂 , dessutom har har har ingen mick, men det får jag väl åtgärda så småningom. Än så länge kör jag lite instrumentalt och försöker lära mig att mixa.

Kanske en fetare virvel kan vara på plats... ska prova och meka lite med det + lite annat i arrangemanget.

__

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...