Jump to content
Annons

Leafs


lind

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Leafs

* ARTIST/GRUPP:

* GENRE: Electro/Emorock

* LÅTLÄNGD: 3:36

* KOMPOSITÖR: Kristoffer Lindgren

* PRODUCENT: Kristoffer Lindgren

* EV. MEDVERKANDE: Kristoffer Lindgren, Eleonor Gislason

* INSPELNINGSÅR: 07

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.3 mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: http://hem.bredband.net/b241949/lektrico_-_leafs.mp3

Delvis nytt arr, ny mix, ny mastring, stämmor. Nu tror jag att jag börjar närma mig det jag var ute efter från början. Tog även till mig det ni kommenterade på den förra mixen. Hoppas det blev bättre 😲

Produktionsmässigt är det ezdrummer, hardcore bass, symphonic orchestra, pro-53, stylus rmx samt ett stereopar oktava mc12 till piano och sång.

Lyssna gärna!

Redigerat av lind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Fram med sången bara, så är det perfekt! Pianot dominerar lite för mycket.

Jag som hör sången jättebra... 😲

Menmen, får höja den en notch då. 😄

Dock är jag väl medveten om att sista raderna inte hörs ihop med gurorna, men det är ett medvetet val.

Thanks!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt snyggt och rätt så eget. Gillar din röst den var riktigt snygg. Du sjunger mycket bra. Låten är annorlunda, soft och bra. Tycker att den är riktigt bra men lite för kort. Det första lugna pianopartiet, det med percussion på, skulle du ha kunnat köra en vända till.

Övergången till det elektroniska var lite skum men den funkar nog. Gitarrljudet är ju lite eget och i mina öron lite klent, men du kanske vill ha det så. Jag skulle vilja ha det partiet minst dubbelt så långt också.

Hur bra som helst. Men låten skulle gärna fått vara 3 minuter längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

  Väldigt snyggt och rätt så eget. Gillar din röst den var riktigt snygg. Du sjunger mycket bra. Låten är annorlunda, soft och bra. Tycker att den är riktigt bra men lite för kort. Det första lugna pianopartiet, det med percussion på, skulle du ha kunnat köra en vända till.

Övergången till det elektroniska var lite skum men den funkar nog. Gitarrljudet är ju lite eget och i mina öron lite klent, men du kanske vill ha det så. Jag skulle vilja ha det partiet minst dubbelt så långt också.

Hur bra som helst. Men låten skulle gärna fått vara 3 minuter längre.

Får börja med att säga tack! Kul att du gillar låten, och även min sång (som jag själv inte alls är speciellt fond of).

Gurorna känns lite tunna, sant. Har inte riktigt kommit på snitsen med guitarrig ang det där ännu. Antingen låter det fult och grötigt, eller så låter det tunt?

Du har helt rätt i att den skulle kunna vara dubbelt så lång. Får kanske sätta mig o göra en "full version" och döpa om denna till "radio edit" eller nåt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du, lind, det är vanligt att inte gilla sin röst men du ska veta att din sångröst är jättebra. Lyssna inte på dem som säger annat.

Min däremot, nope. (Jag lever inte som jag lär haha)

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är fn. under ganska genomgående ommixning och förändring då jag insåg att jag inte alls hade nått fram till känslan jag var ute efter.

Jag låter den här versionen ligga uppe för dom som vill lyssna och kommer förhoppningsvis ladda upp en version som jag faktiskt är nöjd med om några dagar.

Tack för all feedback!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär ja. Nu är låten omarrad, ommixad och ommastrad + att jag hade en kompis över som la lite stämmor. Så nu börjar jag typ bli nöjd. All feedback är välkommen!

Ni får även jättegärna besöka mig på myspace.com/lektrico och säga hej 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra låt helt enkelt! Vackert komponerat och vackert sjunget. Grymt snygg början på låten. Detta fångade verkligen mig. 😛

Det enda jag kan anmärka på är trumkompet som kommer in vid 3:26 hade nog låtit bättre med halva tempo på trummorna där...testa vetja !!

Good job

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

  Skitbra låt helt enkelt! Vackert komponerat och vackert sjunget. Grymt snygg början på låten. Detta fångade verkligen mig.🙂

Det enda jag kan anmärka på är trumkompet som kommer in vid 3:26 hade nog låtit bättre med halva tempo på trummorna där...testa vetja !!

Good job

Mvh / djonas

Tackar, kul att du gillar den!

Ang. halvtempo så ville jag att låten skulle få en höjning i tempo då den går i halvtempo ända fram till den punkten, den hade blivit för seg i mitt tycke annars 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra, igen. En riktigt bra "gråt"-låt 🙂

Schysst att du verkligen kör fullt ut med sången. Du har en grymt bra röst och jag gillade verkligen bryggan (om det nu är det) vid 1:31 väldigt snyggt. Skönt med en till versvända där du fraserar lite annorlunda. Gillar även vad du gjort med bygget till slutet. Men, jag håller med Djonas snyggare att köra halvtempo och jag saknar gitarrerna. Körerna är dock väldigt snygga. Men är du nöjd så ha det såhär.

Riktigt bra jag kommer att spara båda versionerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

papawasarodeo (oregistrerad)
Om en till nämner halvtakt så ska jag överväga att byta till det 🙂

Tack och bock!

Då gör jag det!

pröva iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt!

Udda med shuffle/swing till en låt med mörkare atmosfär, men det var väldigt skönt!

Det enda jag inte riktigt gillar är trummorna.. Känns som de skulle gått halva tempot.. Nu känns det mer som det kommer in marsch-trummor och styr upp/förstör flowet på nåt sätt.

Och ja, du har väldigt skön sångröst!

Mvh/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr tyvärr 🙂

Gjorde ett försök med halvtakt men insåg efter ca 2 minuter att det inte fungerar ihop med pianomelodin som går i bakgrunden. Låter väldigt motsägelsefullt när den vill dra igång låten och inte trummorna följer med.

Förstår er tanke och vet att några har stört sig på det, men jag går mot strömmen denna gången.

Hoppas ni har överseende 🙂

Tack D Vibe och papawasarodeo för feedbacken!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...