Jump to content
Annons

ROCKKLÄDER


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Denna tråd hamnar under Allmänt, då den är av allmänintresse och har en anstrykning av musik.

Vilka affärer känner ni till som säljer rockkläder? Kläder som i sin stil får en att tänka på tidiga versioner av The Zombies, The Guess Who, Rolling Stones m.fl. grupper då det begav sig under 60-talet. Eller kanske punkband? Eller band som är mer åt Metal-hållet?

Göteborg:

Shock, vid Brunnsparken. En hel del Martensdojor, t-shirts, brallor och accessoirer & punkattiraljer. Fräcka är stjärnhalsdukarna. Och ett par undergroundskor när jag kollade senast. De har en webbsite också: Shock. Det är en "rikstäckande" kedja.

Carlings. De har en del grejer, mycket jackor, jeans, skjortor och t-shirts.

Säljer bland annat t-shirts med skivspelartryck från Poco Loco i brunt. Låter bekant?

Myrorna, vid Järntorget. Här kan man fynda nån tidig udda kostym om man har flax. Begagnade skor är väl ingen höjdare direkt...

Liverpool:

Beatwear. Som namnet antyder, kläder från Beatlestiden. Flukta in. Beatwear. Boots, kostymer, frog jacket.

US:

Sheplers. Jeans är alltid gångbart. Billigt som Natan. Stretchmodellerna är coola. Kånntry&Västen-grejer har de också: Cowboyboots, rutiga skjortor och bälten m.m. Sheplers.

Andra förslag? Varsomhelstifrån.

😄

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sätt dig på en Ryanairflight till London och ta tunnelbanan till Camdentown.

Där kan man hitta alla sorters kläder och skor från 60-80 talsrock, metal, goth och punk till tysk homohårdporr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätt dig på en Ryanairflight till London och ta tunnelbanan till Camdentown.

Där kan man hitta alla sorters kläder och skor från 60-80 talsrock, metal, goth och punk till tysk homohårdporr.

yes! marknaden i camden är grym. var där i sommras och fyndade 2 band tshirts för 50-60 sek samt diverse pins och ett par skateskor. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

punkshop i sthlm?

Bluefox kanske?

Fast jag är inte så jeffla mycket för assecoarer. Kan inte ens stava till det.

finns/fanns det inte en affär som hette/heter just punkshop??

jag har för mig det..

Link to comment
Dela på andra sajter

punkshop i sthlm?

Bluefox kanske?

Fast jag är inte så jeffla mycket för assecoarer. Kan inte ens stava till det.

finns/fanns det inte en affär som hette/heter just punkshop??

jag har för mig det..

Butiken du syftar på heter "punktshop". En butik med allt från backstreet boys-tröjjor till nitar och läder, tändare och smycken

Link to comment
Dela på andra sajter

punkshop i sthlm?

Bluefox kanske?

Fast jag är inte så jeffla mycket för assecoarer. Kan inte ens stava till det.

finns/fanns det inte en affär som hette/heter just punkshop??

jag har för mig det..

Butiken du syftar på heter "punktshop". En butik med allt från backstreet boys-tröjjor till nitar och läder, tändare och smycken

hehe det var så de hette ja..

själv har jag en promo 12" med basckstreetboys remixar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...