musik (oregistrerad) Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 (redigerat) Hej! Denna tråd hamnar under Allmänt, då den är av allmänintresse och har en anstrykning av musik. Vilka affärer känner ni till som säljer rockkläder? Kläder som i sin stil får en att tänka på tidiga versioner av The Zombies, The Guess Who, Rolling Stones m.fl. grupper då det begav sig under 60-talet. Eller kanske punkband? Eller band som är mer åt Metal-hållet? Göteborg: Shock, vid Brunnsparken. En hel del Martensdojor, t-shirts, brallor och accessoirer & punkattiraljer. Fräcka är stjärnhalsdukarna. Och ett par undergroundskor när jag kollade senast. De har en webbsite också: Shock. Det är en "rikstäckande" kedja. Carlings. De har en del grejer, mycket jackor, jeans, skjortor och t-shirts. Säljer bland annat t-shirts med skivspelartryck från Poco Loco i brunt. Låter bekant? Myrorna, vid Järntorget. Här kan man fynda nån tidig udda kostym om man har flax. Begagnade skor är väl ingen höjdare direkt... Liverpool: Beatwear. Som namnet antyder, kläder från Beatlestiden. Flukta in. Beatwear. Boots, kostymer, frog jacket. US: Sheplers. Jeans är alltid gångbart. Billigt som Natan. Stretchmodellerna är coola. Kånntry&Västen-grejer har de också: Cowboyboots, rutiga skjortor och bälten m.m. Sheplers. Andra förslag? Varsomhelstifrån. 😄 :musik Redigerat 4 januari 2007 av musik
sixties Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 RottenCotton hittar du här, t-skirts med tryck pop-boutique som och så har div. kläder
Desecrated Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 http://www.x-tra.de/english/index-2.html Tysk butik men dom säljer till sverige. http://todiefor.se/todiefor/catalog/index.php svensk butik
fudgesson Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 skor/boots: caboots superhero boots kiss boots elvis skor hallick skor
brojd Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Sätt dig på en Ryanairflight till London och ta tunnelbanan till Camdentown. Där kan man hitta alla sorters kläder och skor från 60-80 talsrock, metal, goth och punk till tysk homohårdporr.
Vallhagen Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Cloudsurfer sa: punkshop i sthlm? Bluefox kanske? Fast jag är inte så jeffla mycket för assecoarer. Kan inte ens stava till det.
browno Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 brojd sa: Sätt dig på en Ryanairflight till London och ta tunnelbanan till Camdentown. Där kan man hitta alla sorters kläder och skor från 60-80 talsrock, metal, goth och punk till tysk homohårdporr. yes! marknaden i camden är grym. var där i sommras och fyndade 2 band tshirts för 50-60 sek samt diverse pins och ett par skateskor. 😎
IDF Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Vallhagen sa: Cloudsurfer sa: punkshop i sthlm? Bluefox kanske? Fast jag är inte så jeffla mycket för assecoarer. Kan inte ens stava till det. finns/fanns det inte en affär som hette/heter just punkshop?? jag har för mig det..
Mr.Barbeque Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 sen har du shock i malmö också 😎 fast det kanske är samma soriment som i de andra butikerna, antar att det är så.
Cloudsurfer Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Vallhagen sa: Cloudsurfer sa: punkshop i sthlm? Bluefox kanske? Fast jag är inte så jeffla mycket för assecoarer. Kan inte ens stava till det. ja eller bluefox! Hmm, vad heter den där affärn i götet...
pompe Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 IDF sa: Vallhagen sa: Cloudsurfer sa: punkshop i sthlm? Bluefox kanske? Fast jag är inte så jeffla mycket för assecoarer. Kan inte ens stava till det. finns/fanns det inte en affär som hette/heter just punkshop?? jag har för mig det.. Butiken du syftar på heter "punktshop". En butik med allt från backstreet boys-tröjjor till nitar och läder, tändare och smycken
Vallhagen Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Cloudsurfer sa: Vallhagen sa: Bluefox kanske? ja eller bluefox! Nu blir jag förvirrad! Skönt 🙂
Cloudsurfer Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Vallhagen sa: Cloudsurfer sa: Vallhagen sa: Bluefox kanske? ja eller bluefox! Nu blir jag förvirrad! Skönt 😄 Öhm, ja...jag med xD
IDF Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 pompe sa: IDF sa: Vallhagen sa: Cloudsurfer sa: punkshop i sthlm? Bluefox kanske? Fast jag är inte så jeffla mycket för assecoarer. Kan inte ens stava till det. finns/fanns det inte en affär som hette/heter just punkshop?? jag har för mig det.. Butiken du syftar på heter "punktshop". En butik med allt från backstreet boys-tröjjor till nitar och läder, tändare och smycken hehe det var så de hette ja.. själv har jag en promo 12" med basckstreetboys remixar!!
Zauron_87 Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 www.rockzone.se är ganska bra affären finns även i stockholm 🙂
Egghuvud Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 När jag var ung så handlade man ofta skorna på Bruno og Joel i köpenhamn. 😎
musik (oregistrerad) Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Egghuvud sa: När jag var ung så handlade man ofta skorna på Bruno og Joel i köpenhamn. 😛 Gör det igen och känn dig ung på nytt. 😄
Riffraff Postat 12 juni 2008 Postat 12 juni 2008 Nån som vet nån bra affär i Stockholm som säljer rock-kläder?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.