Jump to content
Annons

Smörmusik


accus

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Smörislåt

* ARTIST/GRUPP: Rasmus Sjöström

* GENRE: Smör

* LÅTLÄNGD: 1:14

* KOMPOSITÖR: Rasmus Sjöström

* INSPELNINGSÅR: 2007

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 1.71 mb

* STATUS: Skiss/skojj

* LÅTLÄNK: Smörislåt

Jag ville testa att spela in lite elgitarr och bas genom en mixer jag hade hemma, så jag gjorde en kort smöris"låt".

Jag vet inte hur bra mixad den är då jag inte har några bra hörlurar, men i mina låter det hyfsat.

//Rasmus

-EDIT-

Verision2

Redigerat av accus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja det låter väl bra. Mycket svårt att säga nåt egentligen när det bara är 3 stycken slingor som spelas rätt otight tillsammans. Gör en låt av detta och lägg på lite Nick Carter sång så är det lättare att ge kritik!

Jag gillad speciellt basljudet iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, ja, det va lite hastigt och slarvigt inspelat 😉

Jag gillad speciellt basljudet iaf.

okei, va kul, för jag har inte gjort någonting med det, bara direkt in i cubase genom en mixer och emu 0404 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite idéer...

Det är lite murrigt och basigt hela kompositionen...

Skulle vilja se mer diskant i gitarren, gärna genom att komplettera med en klar akustisk stålsträngad eller något annat som lättar upp det hela?

Basgitarren fyller ut basen redan för sig själv.

Testa även att spela in gitarren två gånger och panna dom åt olika håll för en bredare stereobild. Panorera även gärna basen och pianot en smula.

Skulle va snyggt med mer vått reverb på pianot. Kan funka bra när det är så sparsmakat med toner.

Smör regerar! Stå på dig mot rockpojkarna 😉 Haha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag testade att dra bort lite av basen på gitarren och lägga kompressor på den med. Och så la ja glite reverb på pianot 😳

blev det något bättre eller förstörde jag bara? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Piano, pad och gitarr funkar bra ihop det är bara basen som känns vilsen och inte vet vad den ska spela och därför hänger på gitarren och spelar samma sak som den låter det som. Övriga instrumen tycks spela ett intro varför inte låta basen när den kommer in spela en rak rytm tex så enkelt som grundtonen på varje fjärdedel som en metronom 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...