Jump to content
Annons

vad använder din favoritgitarrist för utrustning?


sixties

Recommended Posts

Hittade denna sida och tänkte tipsa om den!

Vill du veta vad ditt favorit band/gitarrist har för utrustning så sök på denna sida:

guitargeek

på vissa står det strängar, boxar, stärkare, gitarr osv.

kan ju vara till hjälp om man vill hitta ett visst ljud i sin POD, voxtone lab eller gitarr plugin!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

är det någon som ska respekt när det gäller gitarrigg så är det ulf wakenius. För dom som inte vet vem han är så är det en jazzgitarrist från göteborg som spelar med Oscar Petersson, Pat Matheny och flera andra legender.

Han spelar fortfarande på sin Aria Les Paul som han köpte way back och en gammal Rolandförstärkare (om jag inte missminner mig).

respect!

Link to comment
Dela på andra sajter

är det någon som ska respekt när det gäller gitarrigg så är det ulf wakenius. För dom som inte vet vem han är så är det en jazzgitarrist från göteborg som spelar med Oscar Petersson, Pat Matheny och flera andra legender.

Han spelar fortfarande på sin Aria Les Paul som han köpte way back och en gammal Rolandförstärkare (om jag inte missminner mig).

respect!

Ah, en såndär knepig typ som sätter musiken framför prylarna 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

är det någon som ska respekt när det gäller gitarrigg så är det ulf wakenius. För dom som inte vet vem han är så är det en jazzgitarrist från göteborg som spelar med Oscar Petersson, Pat Matheny och flera andra legender.

Han spelar fortfarande på sin Aria Les Paul som han köpte way back och en gammal Rolandförstärkare (om jag inte missminner mig).

respect!

Uffe W - visst var det han som lirade i Guitars unlimited? Hade en skiva med dem på 90-talet men den är borta nu, tyvärr! 🙁

Juste sitetips, tack för det Sixties! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

är det någon som ska respekt när det gäller gitarrigg så är det ulf wakenius. För dom som inte vet vem han är så är det en jazzgitarrist från göteborg som spelar med Oscar Petersson, Pat Matheny och flera andra legender.

Han spelar fortfarande på sin Aria Les Paul som han köpte way back och en gammal Rolandförstärkare (om jag inte missminner mig).

respect!

Uffe W - visst var det han som lirade i Guitars unlimited? Hade en skiva med dem på 90-talet men den är borta nu, tyvärr! 🙁

Juste sitetips, tack för det Sixties! 😏

Visst var det han. Tillsammans med Peter Almqvist. Jag har en platta Acoustic Shokk som är grym. Två akustiska gitarrer som spelar ikapp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min favorit var inte med

märkte att det var lite dåligt med info om en del band tex. inget om Beatles, dåligt!

fast jag hittade i allafall Johnny Ramone, så det var bra! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...