Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Egentligen har det alltid varit musik. Men jag fegade ur lagom till det Stora VĂ€gvalet, och började livnĂ€ra mig pĂ„ annat istĂ€llet. Behöll musiken som en passion, tyvĂ€rr sĂ€llan besvarad ;-) Inte varit i studio pĂ„ evigheters evigheter, men har börjat leva upp lite i hemmastudion (Intel iMac med Cubase SX, Kawai K4 som till 99% fĂ„r agera masterkeyboard numera, Korg 03RW, Korg TR-Rack och sedan en mĂ„nad tillbaka EastWests förtrĂ€ffliga 47GBs softjĂ€tte Colossus). FruktansvĂ€rt ont om tĂ„lamod för fĂ€rdigstĂ€llande av saker, vilket Ă€r varför det allra mest jag gör aldrig kommer lĂ€ngre Ă€n "nĂ€stan fĂ€rdigt"-statusen. Trots tappra försök har jag aldrig lyckats fĂ„ upp intresset för det dĂ€r med att programmera egna ljud, finpilla med eq-nivĂ„er och allt annat som vĂ€l egentligen krĂ€vs för att fĂ„ kalla nĂ„got "fĂ€rdigt". Mixning för mig Ă€r volym och panorering, lĂ€ngre rĂ€cker inte min förmĂ„ga 😏 Skickade ivĂ€g en gammal sunkigt egenrattad mp3a pĂ„ mastring för skojs skull och blev rĂ„paff över hur mycket som kunde göras av folk med huvudet pĂ„ skaft. De slet bort filten och zoomade in sĂ„ nĂ€ra att alla inspelningsbrister blev pinsamt uppenbara ;-) Men men, man lĂ€r sig.

NÀr fortfarande halvformulerade drömmar om att "göra nÄgot av" det hÀr med musik, men har inte en susning om vad. Kanske kan medlemskap i ett forum sÄsom detta vara ett steg pÄ den vÀgen. Just hÀr och nu Àr jag alldeles för hungrig för att skriva mer (vilken tur ni har!) sÄ jag stiger helt sonika in frÄn farstun med ett par tre lÀnkar till delar av vad garderoben/skrivbordslÄdorna/hÄrddisken rymmer. Àven om det Àr lite smÄgammalt vid det hÀr laget. Mer kommer. Whether you like it or not ;-)

/Filmtoken

--> Denna Àr den mastrade. Inte illa pinkat att fÄ fram den ljudbilden ur an gammal, pÄvert rattad mp3a imho.

Redigerat av Filmtoken
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.