Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har ett Samsung 512Mb DDR PC3200 PC-400MHz minne i min dator, den är redo för 2GB max på moderkortet. Tänkte köpa till 1GB, tjänar jag någonting på att köpa ett Samsungminne eller kan jag lika gärna köpa ett annat kvalitétsminne??! Det är några hundra som skiljer Kingston/Corsair med Samsungminnerna nämligen.

Annons
Guest Glaskatten
Posted
Jag har ett Samsung 512Mb DDR PC3200 PC-400MHz minne i min dator, den är redo för 2GB max på moderkortet. Tänkte köpa till 1GB, tjänar jag någonting på att köpa ett Samsungminne eller kan jag lika gärna köpa ett annat kvalitétsminne??! Det är några hundra som skiljer Kingston/Corsair med Samsungminnerna nämligen.

Det viktigaste är inte namnet utan specifikationerna, finns bara en handfull riktiga tillverkare av dataminnen men det finns en jäkla massa olika varianter på specar och ännu fler som sätter sitt varunamn på minnena..

Posted

Så vad ska jag kolla då? Så även om jag köper PC3200/400Mhz SAMSUNG-minnen så kanske jag ändå kan få nån spec fel?!

Guest Glaskatten
Posted
Så vad ska jag kolla då? Så även om jag köper PC3200/400Mhz SAMSUNG-minnen så kanske jag ändå kan få nån spec fel?!

Ja, men köp Samsung kolla dock att du har bytesrätt om det inte skulle funka. Minnen kan vara lite knepiga och kan börja strula först efter ett tag.

Posted

Funka svinbra om nån bryr sig! Tänk, en P4 3.0Ghz, 1.5GB RAM = 4500kr!

Allt flyter som en dans.