Jump to content
Annons

AKG C4000B


tastyfake

Recommended Posts

Kom nyligen över 2 st AKG C4000B.

Jag har ingen erfarenhet alls av dom sen tidigare, och har försökt att hitta information och recensioner men jag har bara hittat det mest elementära. Någon som har erfarenhet av dom och kan komma med lite tips om deras starkheter och svagheter?

Menar att jag verkligen inte kan någonting om dom micarna alls och har inte använt c-tusen serien någon gång alls. Dom kostar ju iaf 4500+ att köpa, och jag fick en riktigt bra deal, är dom tillräckligt bra och all-round sjysta eller bör jag sälja och skaffa röde nt2a eller något annat? Hur jämförs c4000 med andra osv?

Jag är ute efter något bra allround helt enkelt, då listan på mina andra micar är:

SM57/58, Line Audio CM3, Green Bullet och en beta 52:a. Så detta är alltså tänkt att vara mina bästa micar.

Redigerat av tastyfake
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker du ska behålla mickarna. Det är alldeles utmärkta allround mikrofoner som passar till all form av ljudinspelning! Man ska inte bry sig så mycket om recensioner utan pröva sig fram och lyssna själv. Det är ju du som skall gilla ljudet och ingen annan. Smaken är ju som vanligt som baken - delad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, självklart så litar jag ju på min egen uppfattning men lite andra åsikter vore ju bra att utgå ifrån och ha i huvudet medans jag kör ett hårdpass och totaltestar dom hela nästa vecka. Vore ändå lite kul att få nån åsikt om hur de mäter sig mot nt2a, AT-4033a, Studio Project C3 som alla kostar mindre (och jag därmed kan byta till), men som jag har erfarenhet av. Någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har två C4000 i studion och jag avskyr dom. Försöker vara så lite beroende av dom som möjligt. Tycker att dom funkar dåligt till överhäng, dåligt till akustiska instrument, dåligt till sång... Det är väl främst i diskanten dom tappar rejält. Har aldrig lyckats få till någon bra närhet på sång.

Gillar många av AKG:s mickar annars, men just C4000 tycker jag inte är prisvärda någonstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...