Jump to content
Annons

Varför är musen trög i Cubase?

Recommended Posts

razormedia (oregistrerad)
Postat

När man startar Cubase blir musenpekaren dubbelt så långsam.

Ska det vara så här? Är det bara jag som upplever detta? Hur kommer man tillrätta med detta?

Annons
Postat (redigerat)

Jag tror att du har problem med resurserna i din dator snarare än att det är Cubase.

Har du kollat hur mycket ledig RAM du har kvar?

Inga konflikter med grafikkortet och framförallt vilken typ av grafikkort har du?

Övriga hårdvarukonflikter i Windows?

Kolla efter gula eller röda symboler i Enhetshanteraren.

Redigerat av Lundin
Postat
Jag tror att du har problem med resurserna i din dator snarare än att det är Cubase.

Inga konflikter med grafikkortet och framförallt vilken typ av grafikkort har du?

Jag har gott om RAM (1GB)

Jag har ett ATI Radeon graphikkort

Jag har en gul symbol i enhetshanteraren, men jag vet inte vad det är för något. Ljudstyrenhet för multimedia kallas den, men ljud & grafikkort fungerar bra.

Postat

Jag har gott om RAM (1GB)

Jag har ett ATI Radeon graphikkort

Jag har en gul symbol i enhetshanteraren, men jag vet inte vad det är för något. Ljudstyrenhet för multimedia kallas den, men ljud & grafikkort fungerar bra.

Fixa till problemet med den gula symbolen..ljudstyrenhet har ju indirekt med ljudhanteringen att göra och då funkar inte hårdvaran optimalt, även om ljudet funkar är det ju en konflikt som operativet känner av..

Postat
Fixa till problemet med den gula symbolen..ljudstyrenhet har ju indirekt med ljudhanteringen att göra och då funkar inte hårdvaran optimalt, även om ljudet funkar är det ju en konflikt som operativet känner av..

Den sitter på PCI-bus 0. Vilken är det?

Postat

Ominstallera drivisarna för ljudkortet + musen. Tanka ner dom ev uppdaterade drivisarna från tillverkarna.

Kör du USB mus eller PS/2 ? Kan vara ett IRQ strul i värsta fall.

Postat

Tjoho.. jag tror att problemet är lättare än så här..

Jag hadde samma problem med min logitech mus...

men det var för att drivrutinerna trodde att cubase var ett spel å aktiverade Game settings..

ta bort use game settings eller liknande i ditt muspekar program så kanske det löser sig!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.