Jump to content
Annons

Får inte igång Cubase


Mantel

Recommended Posts

Nu när man äntligen har anlänt från semestern så tänkte jag köra lite cubase.

instalerat och klart. Men vad händer? någon som vet nått?

Såhär lyder det:

Syncrosoft POS error message

An error has been signaled by the protected object server

Application CubaseSX has caused the error

No protection divice conected

Connect the divice and click OK to retry

Click cancel to abort

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kopplar du in hårdvarunyckeln i usb porten därbak på datorn ska du se att allting rullar igång.. 😆

Cubase hittar alltså inte hårdvarunyckeln under uppstart... sitter dongeln i kan du kolla i enhetshanteraren i Windows att den finns registrerad över anslutna enheter.. annars kan du plocka ut hårdvarunyckeln, boota om datorn och sen stoppa i den igen när Windows har laddat klart, så brukar " hittat en ny enhet, ansluter..bla...bla...bla.." komma upp..

lycka på

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå, nu fattar jag noll. Måste jag ha någon pryl inkopplad i usb´n för kunna starta cubase? Det jag vill göra är att spela in med en sketen mic rakt in i ljudkortet. förklara mister.

Link to comment
Dela på andra sajter

gahh! lite pinsamt.

kan man på något sätt komma förbi den spärren?

Jag har för mej att för ungefär 1 år sedan att jag tankade cubase och att jag fick igång det. Har jag ett dåligt minne?

Link to comment
Dela på andra sajter

😕 Du har väl missat cracket...

En bra variant är annars att köpa ett original. Frågan är om du verkligen behöver SX - det finns ju versioner från 1500:- och uppåt - och du vinner ett renare samvete på det sättet... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte riktigt fått bukt med Sx och SL och hur många det är, vilket är bäst och sämst? vad är skilnaden?

De som finns är SE, SL och SX. Skillnaderna i funktioner hittar du här: http://www.holmerup.biz/produktsidor/stein...ison_en_35K.pdf

Link to comment
Dela på andra sajter

sceishe! pdf, inte min grejj, men tack ändå claes. Ditt miktest är guld värt!

Nå blir det off topic. Om du skulle köpa en mick för ungeför 1000 lappen, vad skulle du köpa? Jag micka acc gura och sjunga lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

sceishe! pdf, inte min grejj, men tack ändå claes. Ditt miktest är guld värt!

Nå blir det off topic. Om du skulle köpa en mick för ungeför 1000 lappen, vad skulle du köpa? Jag micka acc gura och sjunga lite.

Har du inte Acrobat Reader, så kan den hämtas på http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html ... 😕

Kul att du gillar mictesterna.

Runt 1000:- rekommenderar jag tveklöst Studio Projects B1. Det är den mic i den lägsta prisklassen som har imponerat mest på mig - och numera följer det dessutom med en elastisk upphängning, så nu är den ännu mer prisvärd. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...