Jump to content
Annons

Varför säljer folk begagnade monitorer så billigt?

Dashboard

Recommended Posts

Jag har t ex kollat runt på lite begagnade Event 20/20 Bas, där nypriset ligger på 12.000 paret, och begagnade priset mellan 4000-6000 paret. Det är ju mindre än halva priset, hur funkar det? Jag vet inget annat i den storlek som sjunker så mycket i pris för att det är begagnat, procentuellt sätt. Jag menar, prestandan är ju oftast likadan som på nya monitorer (om dom inte är paj, men sån kan man ju lyssna på först), och har säljaren sköt monitorerna bra så är dom ju riktigt fina?

Varför så billigt?

Dela på andra sajter

Annons

Det beror väl på tillgång/efterfrågan på beg-marknaden misstänker jag... 🙂

I regel så är det alltid lättare att kränga iväg någonting snabbare om man sänker

priset rejält. Se till bara att du får kolla och höra på burkarna först så du inte blir blåst.

Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

halva priset mot nytt är väl inte så konstigt?

kanske var väl inte produkten så bra som förväntat heller.

säljaren kan ju ha köpt nytt o vill ha tillbaka pengar för det gamla snabbt.

o allt hänger på tillgång o efterfrågan förstås.

grejor som folk söker håller priset bättre, medan annat som ingen frågar efter betingar lägre pris för att kunna säljas.

Dela på andra sajter

Jo men jag tänker det är ju inte alls likadant med stationära och bärbara datorer t ex. Jag har aldrig hittat en som nypriset varit 12000 ganska nyligen, som säljs för 4000-6000 begagnat.

Och det du sa "allt hänger på tillgång o efterfrågan förstås.

grejor som folk söker håller priset bättre, "[/i]

Om en som ska köpa monitorer har 6000, så är det ju värsta kapet att köpa monitorer som egentligen kostar 12000.

Och en som egentligen har råd med att köpa nya Event 20/20 Bas för 12000, han tjänar ju ändå 6000-8000 kr på att köpa dom begagnat?

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag köpte mina monitorer under halva priset beggad och i kanon skick.

Begagnat är kanon!

Bara att klämma till!

Hemmabio prylar typ förstärkare och högtalare är kanon billigt begagnat.

Dela på andra sajter

Om en som ska köpa monitorer har 6000, så är det ju värsta kapet att köpa monitorer som egentligen kostar 12000.

Och en som egentligen har råd med att köpa nya Event 20/20 Bas för 12000, han tjänar ju ändå 6000-8000 kr på att köpa dom begagnat?

Mellanskillnaden är garantin ifall dom är defekta som man

ev kan märka efter en tids använding + att dom är nya...Sen kan man säga

att det är en väldigt dyr garanti. 🙂

Dela på andra sajter

Ett problem är också att monitorer i mellanprisklass jämförs med vad billigt skräp kostar nytt, när folk ska köpa begagnat - och det gör att beg-priserna åker ner så in i bomben.

Tar man de som ligger i högre prisklass, så är det en annan typ av köpare, så där tror jag inte att det är lika extremt - fast å andra sidan finns det färre köpare och de flesta av dem vill troligen kunna dra av moms i sin firma också - och det går inte om man köper begagnat från en privatperson...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.