Jump to content
Annons

Cubase Kraschar

Studio Möller (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Troligtvis är frågan ställd tidigare men jag kan då inte finna svaren.

Finns det någon som vet eller hört hur man ska göra med sin dator när Cubase alltid kraschar när man ska skapa ett nytt projekt ?

Är det vissa moderkort som inte går bra ihop med Cubase ?

Har provat att stänga av och avinstallerat andra program samt bytt ljudkort men icke sa Nicke likadant iaf. Cubase version SX3 som visserligen köptes för något år sen kan väl inte behövas uppdateras till SX 4an pga modernare dator. Funkade bra i gamla datorn som var en AMD..

Chipset på mitt moderkortet Abit AA ddr eye är X925 allså en Intel PC

Köpte mer minne nu 4 GB men det blev inte bättre.

Tar tacksamt emot tips från er.

Grått nytt hår !

Annons
Postat
Troligtvis är frågan ställd tidigare men jag kan då inte finna svaren.

Finns det någon som vet eller hört hur man ska göra med sin dator när Cubase alltid kraschar när man ska skapa ett nytt projekt ?

Är det vissa moderkort som inte går bra ihop med Cubase ?

Har provat att stänga av och avinstallerat andra program samt bytt ljudkort men icke sa Nicke likadant iaf. Cubase version SX3 som visserligen köptes för något år sen kan väl inte behövas uppdateras till SX 4an pga modernare dator. Funkade bra i gamla datorn som var en AMD..

Chipset på mitt moderkortet Abit AA ddr eye är X925 allså en Intel PC

Köpte mer minne nu 4 GB men det blev inte bättre.

Tar tacksamt emot tips från er.

Grått nytt hår !

Kontakta MI7

Postat

Vad får du för felmeddelande? Står det något specifikt för kraschen i datorns loggar? (Högerklicka på "Den här datorn" -> Hantera -> Loggboken) Och i så fall vad? Kan vara ledtrådar för att ta reda på vad som händer. Jag förmodar att detta hänt konstant sedan du skaffade ny burk? Det har inte först funkat och sedan börjat krångla?

Postat

Tack !

Ja just det hade ja glömt jo det står en jäkla massa hyroglyfer haha.

Men detta kanske ger någon hjälp för er som förstår sådant.

Exception code: C0000005 ACCESS_VIOLATION

Fault address: 032D9D72 01:00008D72 C:\Program\Steinberg\Cubase SX 3\audioprimitives.opt

Hoppas någon kan förstå detta och ge tips.

Gott nytt 2007

Postat

Det troligaste är nog att det är någon plugin som bråkar.

Prova att flytta allt i vstplugins-mappen till en ny mapp, så att du kan starta Cubase utan plugins. När du har sett att det fungerar, så kan du sedan flytta tillbaks pluggarna en efter en och på så sätt få reda på vilken som bråkar. 😉

Skulle det fortfarande bråka - och ingen annan har ett bättre tips, så är det nog bäst att slå en signal till supporten på MI-7. De är mycket duktiga och brukar kunna bena ut alla möjliga och omöjliga problem... 🙂

razormedia (oregistrerad)
Postat

Prova att ange en arbetsmapp utan mellanslag t.ex C:/Temp - det fungerade för mig.

Dessvärre dyker det upp andra felmeddelanden. Jag kan inte minnas att någon Cubase version fungerat till hundra procent. Ska det vara så här? Världens största musikprogram klarar inte av mappar med mellanslag...

(Jag använder Cubase SX3 på XP pro - intel p4 chip - 1gb RAM)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.