Mellemell (oregistrerad) Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Jag undrar om någon kan ge mig råd...kan min totalintresserade 6-åring börja spela sax? Vilken typ av intrument ska jag i så fall skaffa? Är de inte tunga, de där saxarna? Ja, jag är inte särskilt insatt...men DU kanske är det!!! Hjälp!
kirtaphus Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Det är aldrig för tidigt att lära sig instrument 🙂 Altsaxen är lite mindre än tenorsax som är den vanliga saxen man förknippar med saxofon, det finns även en ännu mindre sopransax som låter underbart. 😛 Jag hittade den här sidan, du kan kolla lite priser osv. saxofoner
Mellemell (oregistrerad) Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Tack ska du ha! Om man hittar en altsax beg. är 3-4000 kr ett hyfsat pris?
DivineCo Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Skaffa en yamaha för att den är billigare men den är inte den bästa och billigaste saxen. Köp en begagnad sax. Yamaha är alltid bra, Får du en Selmer slå till direkt Con är också mycket bra, Yangisawa kanon. Finns massor av saxar: Har du lite pengar köp en yammaha mycket bra sax. Har du mer pengar köp en Yangisawa. Är inte övertygad om det men allt gottt!
Danny Cort (oregistrerad) Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Mitt tips är att lillen börjar spela blockflöjt, det är lätt att lära och ett fantastiskt instrument att börja med om det sen är tänkt att gå vidare till sax, grundläggande blåsteknik och fingersättningstänk är nära saxofonens...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.