Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Akta er för pluggar som buggar, som verkligen kan stÀlla till det i musikprogram. Det gÀller gratis och billiga pluggar som man kan skaffa ute pÄ nÀtet. För att fÄ en sÄ friktionsfri gÄng pÄ datorn sÄ bör man hÄlla sig till pluggar som Àr tillförlitliga genom att ha betalt pengar för dem. Men det finns Àven betalpluggar som kan stÀlla till det lika mycket som gratispluggar kan, men det Àr en liten varning.

Fred

Annons
Postat (redigerat)

Öhm... det var ingen nyhet direkt. Men det kan nog tjĂ€na som trĂ„d dĂ€r vi kan lista buggiga pluggar.

Skriv gÀrna upp utrustning och sequencer med. Alla kanske inte har problem med samma pluggar pga att de kör olika program.

EDIT: rÀttat lite

Redigerat av Neko
Postat

HALion 2 hÀnger sej alltid hos mej.

Spelar ingen roll vilken updatering eller cubase verion.

AMD 3000+

1 Gb ram

Tack Ä lov sÄ finns Kontakt...

Postat
  freddie sa:
Tack Ä lov sÄ finns Kontakt...

Jag hÄller med dig att tack och lov att Kontakt finns. NI-kontakt Àr en helt suverÀn sampler dÀr du kan göra mycket med samplingarna vilket man kan göra i Halion ocksÄ. Men mÄste fÄ lov att sÀga att Kontakt Àr mer stabil Àn vad Halion Àr.

En kompis till mig jobbar i Halion 3.0 medan jag jobbar i Kontakt 1.5.3 d.v.s. vi bÀgge har de senaste versionerna och Halion 3.0 möter pÄ alla möjliga konstiga felmeddelanden, men en uppdatering kanske Àr pÄ vÀg.

Fred

Janne A (oregistrerad)
Postat

HÀr Àr en plug som funkar kanon, som dessutom Àr gratis.

Har provat den i bÄde betalda och gratis program.

http://www.knufinke.de/sir/index_en.html

Finns Àven ca 700 Mb gratis samplade rum till den och samplingar frÄn gamla godingar (EMT-LEXIKON)

Postat
  Janne A sa:
HÀr Àr en plug som funkar kanon, som dessutom Àr gratis.

Har provat den i bÄde betalda och gratis program.

http://www.knufinke.de/sir/index_en.html

Finns Àven ca 700 Mb gratis samplade rum till den och samplingar frÄn gamla godingar (EMT-LEXIKON)

Verkligen en grym sak, med tanke pÄ alla impulser som man kan ladda ner pÄ nÀtet(det Àr ju dem som gör ljudet).

Provar just nu impulser efter Pipeline TCM5000, och verkar helt perfekt för mig som mest pysslar med enklare akustiska produktioner och behöver reverb med karaktÀr.

cpu-mÀtaren hoppar lite oroligt, men det tÄl verkligen att undersökas nÀrmre!

Tack för tipset! 🙂

Postat

Tapeworm pluggen som följde med Studios CD hÀromgÄngen hÀnger alltid upp sig. Funkade en enda gÄng i mitt Cubasis VST 5.0. 2.4Ghz P4 dator med XP Home.

Dessutom testade jag ett antal kassa (gratis) samplers som ocksÄ buggar. Exempelvis 3s eller vad den heter. Trevlig tanke med multilayer osv, men funkade dÄligt.

Gratispluggarna frĂ„n Mda Ă€r dock ok, de Ă€r ju skapade av en rĂ€tt sĂ„ kĂ€nd kille ocksĂ„. Även om de inte alltid lĂ„ter toppen funkar de stabilt.

/Dagon

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
  Fred sa:
Akta er för pluggar som buggar, som verkligen kan stÀlla till det i musikprogram. Det gÀller gratis och billiga pluggar som man kan skaffa ute pÄ nÀtet. För att fÄ en sÄ friktionsfri gÄng pÄ datorn sÄ bör man hÄlla sig till pluggar som Àr tillförlitliga genom att ha betalt pengar för dem. Men det finns Àven betalpluggar som kan stÀlla till det lika mycket som gratispluggar kan, men det Àr en liten varning.

Fred

No Shit!?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.