Jump to content
Annons

Expediten fes ikapp med förstärkaren.


Fred

Recommended Posts

För något halvår sen så skulle jag in och köpa en bra elgitarr för slidespel uppe i Stockholmstrakten men har tyvärr glömt namnet på butiken. Namnet spelar mindre roll i sammanhanget.

Försäljaren såg inte ut att må så bra men höll sig på benen i allafall. Försäljaren ifråga visade in mig i ett gitarrum där jag fick prova olika förstärkare till den öppna E-durstämningen. När jag hade fått igång en fin overdriveinställning på en VOX så var jag i full gång för att provspela ett par slidelicks medan försäljaren utav misstag råka dra av en riktig brakare parallellt med förstärkaren. Det var inget dåligt eftersläpp d.v.s. ett rappt slappeko eller hur man nu skall uttrycka det.

Jag undrade vad han sysslade med, han kanske försökte vara rolig, vad vet jag, men jag såg hans vita ansikte omvandla till ett rött ansikte och skyllde på att han skulle hämta en bättre gitarrkabel eftersom han ansåg att det knastrade i kabeln när jag spelade.

Kvickt som bara den försvann han ut ifrån förstärkarrummet och efterlämnade sig en fruktansvärd doft, jag tänkte att det var nog toaletten nästa, han måste ha brakat på sig. Det tog nämligen upp till ca 10 minuter innan han kom tillbaks.

Jag köpte gitarren i allafall och så frågade jag ifall det hänger med någon samplingseffekt parallellt med förstärkaren...

Nöjd gitarrkund!

Fred

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
captain nemo (oregistrerad)

Absolut. Och dessutom beskrivning av expediten. Detta blir en möjlighet till hämnd för alla som blivit nonchalerade av dryga expediter i musikaffärer.

//Nemo

Kanske man kan lära sig att braka i fyrtakt... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...