Hagelberg Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 (redigerat) Hej Allihopa, Hagelberg kallas jag eftersom jag heter sĂ„ i efternamn. Bor i Göteborg dĂ€r jag och mina tvĂ„ musikgalningar till kompisar har en liten studio som vi spelar in i. Jag Ă€r född 1981 och spelar gitarr och piano till vardags. Har hittils gjort mest samplingsbaserad musik och arbetar dĂ„ mycket i programmet Ableton Live, kopplat via ReWire till Propellerheads Reason. Men Ă€r Ă€ven svag för tyskarna och vidundret Cubase. Nyligen kom jag i kontakt med Battery-trummaskinen till Cubase och det var nog tyvĂ€rr spiken i kistan i mitt förhĂ„llande till Reason-trummaskinen... Har tröttnat lite pĂ„ den faktiskt. Jag lyssnar mest pĂ„ hiphop, soul, "traditionell" jazz och elektronisk jazz. SĂ„ musiken som kommer ut brukar bygga ganska mycket pĂ„ rytm och det Ă€r viktigt för mig att det svĂ€nger. Har gjort nĂ„gra beats till en kille som rappar och nu som senast har vi kommit i kontakt med en tjej som sjunger sĂ„ vi har vĂ€l börjat göra mer "sĂ„ngvĂ€nlig" musik. Ska bli kul att se hur det slutar! Funderar pĂ„ att registrera domĂ€n och göra verken som hittills skapats tillgĂ€ngliga för allmĂ€nheten. Ăr ju mycket roligare med feedback... đ Artister som (jag tror) influerar mig mycket Ă€r Herbie Hancock, DJ Quik, Timbaland, The Neptunes, Stan Getz, Marvin Gaye, Erykah Badu, N-E-R-D, Jamiroquai mm mm. HĂ€nger hĂ€r pĂ„ forumet eftersom det verkar vara en skön blandning mĂ€nniskor som vet vad de pratar om. Allt frĂ„n mig, tack sĂ„ mycket för ordet! Mvh Hagelberg Redigerat 4 augusti 2004 av Hagelberg
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Hej och vĂ€lkommen! Ge Redrum en chans till, det Ă€r den vĂ€rd! đ
VacUm Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Tjo! Kul med nÄgon som verkar vara lite likasinnad. Vore kul o höra nÄgra av dina alster! (men kasta Stan Getz i papperskorgen och lyssna lite pÄ Kenny Garret istÀllet)
Reason Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 (redigerat) VĂ€lkommen đ Dina influenser Ă€r helt i min smak, nĂ€stan đ Redigerat 4 augusti 2004 av Reason
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Favorit jazz-artist? Lars Roos?
Danny Cort (oregistrerad) Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Artister som (jag tror) influerar mig mycket Ă€r Herbie Hancock, DJ Quik, Timbaland, The Neptunes, Stan Getz, Marvin Gaye, Erykah Badu, N-E-R-D, Jamiroquai mm mm. Fan... Ăr du influerad av BĂ DE N-E-R-D och The Neptunes?
Jazzman Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Tjena o vĂ€lkommen! (kasta inte Stan Getz i papperskorgen đ)
Hagelberg Postat 4 augusti 2004 TrĂ„dstartare Postat 4 augusti 2004 (redigerat) hehe... fĂ„r ta och kolla upp Kerry Garret... men det ena behöver vĂ€l inte utesluta det andra... đ Stan hĂ„ller fint tycker jag. Favorit-jazz... oj, oj, Herbie, Miles, Wes Montgomery, Chick Corea, The Crusaders - varför har jag alltid sĂ„ svĂ„rt att name-droppa!? Elektro: Jaga Jazzist helt klart... kolla upp dem, vĂ€ldigt roliga! Japp bĂ„de Neptunes och N-E-R-D... lite kaka pĂ„ kaka kan man kanske tycka, men senaste N-E-R-D skivan lĂ„ter inte sĂ„ mycket som klassiska Neptunes om man sĂ€ger sĂ„... tĂ€nkte det var bĂ€st att skriva dit bĂ„da sĂ„ det inte blir nĂ„gra missförstĂ„nd đ "The art of noise" pĂ„ senaste Cee-Lo skivan kan jag lyssna pĂ„ hur mĂ„nga gĂ„nger som helst, tycker Ă€ven Timbaland-lĂ„ten Ă€r klockren. Heter "IÂŽll be around" tror jag. DĂ€r har ni min flava... vad kul att ni uppmĂ€rksammade min presentation, nu kĂ€nner jag mig vĂ€lkommen! för de som vill höra nĂ„gra alster sĂ„ kommer nog vi att registrera en domĂ€n vĂ€ldigt snart... dumt att skriva ut den kom jag pĂ„...! đ Mvh Hagelberg Redigerat 4 augusti 2004 av Hagelberg
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.