Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej Allihopa,

Hagelberg kallas jag eftersom jag heter sÄ i efternamn. Bor i Göteborg dÀr jag och mina tvÄ musikgalningar till kompisar har en liten studio som vi spelar in i. Jag Àr född 1981 och spelar gitarr och piano till vardags.

Har hittils gjort mest samplingsbaserad musik och arbetar dÄ mycket i programmet Ableton Live, kopplat via ReWire till Propellerheads Reason. Men Àr Àven svag för tyskarna och vidundret Cubase. Nyligen kom jag i kontakt med Battery-trummaskinen till Cubase och det var nog tyvÀrr spiken i kistan i mitt förhÄllande till Reason-trummaskinen... Har tröttnat lite pÄ den faktiskt.

Jag lyssnar mest pÄ hiphop, soul, "traditionell" jazz och elektronisk jazz. SÄ musiken som kommer ut brukar bygga ganska mycket pÄ rytm och det Àr viktigt för mig att det svÀnger.

Har gjort nĂ„gra beats till en kille som rappar och nu som senast har vi kommit i kontakt med en tjej som sjunger sĂ„ vi har vĂ€l börjat göra mer "sĂ„ngvĂ€nlig" musik. Ska bli kul att se hur det slutar! Funderar pĂ„ att registrera domĂ€n och göra verken som hittills skapats tillgĂ€ngliga för allmĂ€nheten. Är ju mycket roligare med feedback... 😆

Artister som (jag tror) influerar mig mycket Àr Herbie Hancock, DJ Quik, Timbaland, The Neptunes, Stan Getz, Marvin Gaye, Erykah Badu, N-E-R-D, Jamiroquai mm mm.

HÀnger hÀr pÄ forumet eftersom det verkar vara en skön blandning mÀnniskor som vet vad de pratar om.

Allt frÄn mig, tack sÄ mycket för ordet!

Mvh

Hagelberg

Redigerat av Hagelberg
Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Hej och vÀlkommen!

Ge Redrum en chans till, det Ă€r den vĂ€rd! 😆

Postat

Tjo!

Kul med nÄgon som verkar vara lite likasinnad. Vore kul o höra nÄgra av dina alster!

(men kasta Stan Getz i papperskorgen och lyssna lite pÄ Kenny Garret istÀllet)

Postat (redigerat)

VĂ€lkommen 😄

Dina influenser Ă€r helt i min smak, nĂ€stan 😉

Redigerat av Reason
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
Favorit jazz-artist?

Lars Roos?

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Artister som (jag tror) influerar mig mycket Àr Herbie Hancock, DJ Quik, Timbaland, The Neptunes, Stan Getz, Marvin Gaye, Erykah Badu, N-E-R-D, Jamiroquai mm mm.

Fan...

Är du influerad av BÅDE N-E-R-D och The Neptunes?

Postat (redigerat)

hehe... fĂ„r ta och kolla upp Kerry Garret... men det ena behöver vĂ€l inte utesluta det andra... 😄 Stan hĂ„ller fint tycker jag.

Favorit-jazz... oj, oj, Herbie, Miles, Wes Montgomery, Chick Corea, The Crusaders - varför har jag alltid sÄ svÄrt att name-droppa!?

Elektro: Jaga Jazzist helt klart... kolla upp dem, vÀldigt roliga!

Japp bĂ„de Neptunes och N-E-R-D... lite kaka pĂ„ kaka kan man kanske tycka, men senaste N-E-R-D skivan lĂ„ter inte sĂ„ mycket som klassiska Neptunes om man sĂ€ger sĂ„... tĂ€nkte det var bĂ€st att skriva dit bĂ„da sĂ„ det inte blir nĂ„gra missförstĂ„nd 😄

"The art of noise" pÄ senaste Cee-Lo skivan kan jag lyssna pÄ hur mÄnga gÄnger som helst, tycker Àven Timbaland-lÄten Àr klockren. Heter "IŽll be around" tror jag. DÀr har ni min flava...

vad kul att ni uppmÀrksammade min presentation, nu kÀnner jag mig vÀlkommen!

för de som vill höra nĂ„gra alster sĂ„ kommer nog vi att registrera en domĂ€n vĂ€ldigt snart... dumt att skriva ut den kom jag pĂ„...! 😄

Mvh Hagelberg

Redigerat av Hagelberg
Stinkey (oregistrerad)
Postat

VĂ€lkommen hit! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.