Tobias J Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 Tutorial film om Torq Liten inspirations video đ
khazad Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 tuffa grejer ÀndÄ, men vem som helst kan ju bli dj nu, typ
drloop (oregistrerad) Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 tuffa grejer ÀndÄ, men vem som helst kan ju bli dj nu, typ Bara för att du har fÄtt fÀrg, pensel och duk blir du ingen konstnÀr...
khazad Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 tuffa grejer ÀndÄ, men vem som helst kan ju bli dj nu, typ Bara för att du har fÄtt fÀrg, pensel och duk blir du ingen konstnÀr... sant, men fÄr du en dator som gör grunden sÄ blir det ganska mycket lÀttare
drloop (oregistrerad) Postat 11 december 2006 Postat 11 december 2006 tuffa grejer ÀndÄ, men vem som helst kan ju bli dj nu, typ Bara för att du har fÄtt fÀrg, pensel och duk blir du ingen konstnÀr... sant, men fÄr du en dator som gör grunden sÄ blir det ganska mycket lÀttare Att kunna synka tvÄ skivspelare Àr en teknik som Àr beundransvÀrd. Men det tillför inget konstnÀrligt eller? Allt som underlÀttar och gör att man kan koncentrera sig pÄ att göra bra och fantasifulla mixar Àr coolt tycker jag.
Tobias J Postat 13 december 2006 TrÄdstartare Postat 13 december 2006 HÄller med er bÄda till viss del. StÀmmer att burken kan göra mycket av grovjobbet nu men som sagt att beatmixa Àr inte allt. Tycker att om man vill satsa pÄ Djbiten seriöst SKA man lÀra sig Beatmixa ordentligt. Det hÀr med vinyl vs cd tycker jag bara Àr irriterande. Allt handlar om vilka mÄl man har och hur man nishar sig.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 Jag tycker att det viktigaste Àr att spela rÀtt (lÀs; det som publiken i frÄga förvÀntar sig) och bra musik. Men jag Àr kanske lite gammaldags.
tbruce Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 Ser jĂ€vligt kul ut! FörstĂ„r inte varför det skulle finnas nĂ„gon motsĂ€ttning mellan att göra ett bra musikval och att anvĂ€nda sig av lite mer kreativa uppspelningsmöjligheter... Som med allt annat gĂ€ller det naturligtvis att anvĂ€nda sĂ„nna kryddor inte bara för sakens skull utan för att det fyller en funktion, antar jag... fingertoppskĂ€nslan sitter ju fortfarande i DJn, inte i hans eller hennes verktyg. Ăven för elektroniska musiker skulle nog det hĂ€r i kombination med t ex Live vara ett jĂ€kligt spĂ€nnande instrument... đ
DJ_Smiley Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 Fantasi och kunskap Ă€r det som gĂ€ller. Fantasidelen, antingen har man eller sĂ„ har man den inte. Kunskapen kan man skaffa. Eller, lĂ„t mig sĂ€ga, SKA skaffa. Iallafall om man inte vill stĂ„ o spela hemma för sina soffor och bokhylla. Kunskapen om att lĂ€sa dansgolvet Ă€r A&O. NĂ„n som har en annan Ă„sikt? Kunskapen om att mixa, i olika tekniker, den Ă€r ocksĂ„ nödvĂ€ndig, dock sĂ„ vĂ€ljer man vilken av dem man sen vill anvĂ€nda. Men, mer kunskap = mer valfrihet. Vilket för oss till nĂ€sta punkt, Valfrihet. Med olika tekniska lösningar sĂ„ fĂ„r man mer valfrihet. Att praktisera de mixar som i vissa fall inte Ă€r möjliga. Bara för att dj:n anvĂ€nder tekniska hjĂ€lpmedel, sĂ„ betyder det inte att dj:n Ă€r okunnig eller mindre villig att lĂ€ra sig. Visst finns det de som lĂ€r sig ett datorprogram, sĂ€tter igĂ„ng lĂ„ten och lĂ„ter sen datorn sköta resten av kvĂ€llen. Liksom en dj som har en fĂ€rdigmixad skiva/flera skivor, och som spelar den i flera timmar utan att behöva röra den. Dessa Ă€r dock förhoppningsvis vĂ€ldigt fĂ„, och fĂ€rre lĂ€r de bli, dĂ„ en fĂ€rdigmixad skiva eller datorprogram inte kan lĂ€sa dansgolvet. Om folk inte dansar sĂ„ har de snart inte nĂ„gra spelningar. Inte mer Ă€n för sina soffor och bokhyllor. đ PRODUCERA MERA đ
Tobias J Postat 15 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 15 december 2006 Skönt att det finns folk som hajar đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.