Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har satt upp Cubase SX 3 så allt spelar upp fint. VSTar funkar bra. Nu har jag tänkt spela in en bit trumkomp till en audio track från en VST för jag vill lägga effekt på den delen på en audio track. Problemet är att när jag sätter record på audio tracken och solo på miditracken så spelas ingenting in. Det låter men inget spelas in.

Jag använde samma teknik i SX 2 så jag förstår inte problemet. Någon som kommer på nåt jag kan prova?

Annons
Postat

I SX3 kan man väl lägga effekter på ett midispår, precis på samma sätt som man kan göra på ett audiospår?

Eller missförstår jag dig nu?

Postat

Hej

Om jag allt rätt förstått, 😄 ska man efter det att man skapat en MIDI-fil exportera det till en wav-fil.

Importerar man sedan wav-filen kan man "härja" 🙁 med den hur mycket som hällst. 😕

Med vänlig hälsning

Kalle i Kalmar och hans pappa

Postat

Man kan inte lägga effeketer på midikanalen men man lägger effekterna på VSTI:ets audiokanal pecis som med ett vanligt ljudspår. Har funkat fint sen SX1.

Annars om du verkligen vill ha det som ett ljudspår av någon annan anledning så är det ju bara att exportera med midikanalen solad.

Postat (redigerat)
Man kan inte lägga effeketer på midikanalen men man lägger effekterna på VSTI:ets audiokanal pecis som med ett vanligt ljudspår. Har funkat fint sen SX1.

Annars om du verkligen vill ha det som ett ljudspår av någon annan anledning så är det ju bara att exportera med midikanalen solad.

Självklart Doktorn! 😕 Jag har nog slarvat med medicinen nu igen. 😕

Redigerat av Kalle i Kalmar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.