Jump to content
Annons

Problem med Dr. Rex


Serious

Recommended Posts

Tja!

Jag har problem med att köra vocalspår i dr. rex, jag har gort om en wav fil med accapella på till en rex fil utan att slica upp filen för att undvika misstimingar. Problemet är att volymen sänks när man spelar upp den i dr. rex och till slut är den helt tyst. Är det någon som vet vilken inställning som jag ska ändra på?

Mvh Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du måste slica upp den för att dr-rex ska vara till någon nytta över huvud taget.

om du bara ska ha en stor slice (som jag tolkar att du har) kan du ju lika gärna köra vocal-samplingen i nn19 eller nn-xt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret. Jag var grymt trött när jag skrev inlägget hehe men jag vet att man ska slica upp spåret men hade funderingen varför ljudet sänks efter ett tag, det händer även när man slicar upp den men ljudet hinner inte sänkas så mycket så man hör det inte lika bra, ljudet höjs igen vid nästa slice. Undrar vad det beror på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar ibland köra med en-lång-slice samplingar men jag har inte stött på detta problem. Måste vara nåt med dina envelope instälningar.

Redigerat av Moke
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar ibland köra med en-lång-slice samplingar men jag har inte stött på detta problem. Måste vara nåt med dina envelope instälningar.

Hmm skumt, när jag skapar en ny Dr. Rex så är Amp Envelope Sustain automatiskt på 0, vad brukar din ligga på?

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jag brukar ibland köra med en-lång-slice samplingar men jag har inte stött på detta problem. Måste vara nåt med dina envelope instälningar.

Hmm skumt, när jag skapar en ny Dr. Rex så är Amp Envelope Sustain automatiskt på 0, vad brukar din ligga på?

Den är default 0.

Bara att vrida upp! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är default 0.

Bara att vrida upp

Precis det vet jag men mitt svar syftade på Mokes inlägg som skrev att han inte har haft det problemet vilket är skumt när den är default 0. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Den är default 0.

Bara att vrida upp

Precis det vet jag men mitt svar syftade på Mokes inlägg som skrev att han inte har haft det problemet vilket är skumt när den är default 0. 🙂

Kör man REX filer så triggar man oftare och därför får man inte samma fenomen som om man kör en lång sample.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är default 0.

Bara att vrida upp

Precis det vet jag men mitt svar syftade på Mokes inlägg som skrev att han inte har haft det problemet vilket är skumt när den är default 0. 🙂

Hur lång är samplingen du kör egentligen? Jag brukar inte köra längre samplingar än 10-20 sekunder. Kanske därför har jag inte märkt nåt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...