Jump to content
Annons

Xpand - var får man tag på den?


Elite

Recommended Posts

Har läst på Digidesigns hemsida om den nya Xpand synten som enligt där ska vara gratis. Men så står det en knapp bredvid "Buy Now". Hur går det ihop, är den gratis eller kostar det och är det någon som har fått tag på den och i så fall hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jepp, finfint av Studio att lägga upp det där.

Jag beställde det från england eller varifrån det nu var.

Det gick på lite drygt en hundring, det var bara frakten som kostade något, det är ju gratis.

Några dagar efter att jag fått hem det såg jag att man kunde ladda ner det på studios hemsida...

En aning bittert.

Jag har en riktigt CD i alla fall! :rolleyes:

Ironiskt nog så kunde min DVD-spelare inte läsa vanliga CD-skivor(det kan den fortfarande inte iofs), så jag fick gå hem till en vän och göra en image av den och sedan skicka via ICQ till mig själv och sedan mounta imagen med Daemon Tools på min egen dator och installera den vägen.

Det blev mycket omständligare än jag tänkt mig... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, finfint av Studio att lägga upp det där.

Jag beställde det från england eller varifrån det nu var.

Det gick på lite drygt en hundring, det var bara frakten som kostade något, det är ju gratis.

Några dagar efter att jag fått hem det såg jag att man kunde ladda ner det på studios hemsida...

En aning bittert.

Jag har en riktigt CD i alla fall! 😛

Ironiskt nog så kunde min DVD-spelare inte läsa vanliga CD-skivor(det kan den fortfarande inte iofs), så jag fick gå hem till en vän och göra en image av den och sedan skicka via ICQ till mig själv och sedan mounta imagen med Daemon Tools på min egen dator och installera den vägen.

Det blev mycket omständligare än jag tänkt mig... 🙂

Är det någe bra då, såg att man kunde se någon slag instruktionsvideo på digidesigns hemsida

Link to comment
Dela på andra sajter

Har stött på lite problem. Instalerade det som det stod på studio hemsidan med dat filen och setup filen i samma mapp. Men när jag öppnar synten i pro tools står det att den inte hittar dat filen.

Vid instalationen kom det upp tre olika filer som den inte hittade, men jag tryckte bara på ignore för filerna låg ju där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag prövat igen, jag avinstalerade och slängde bort alla filer och laddade hem den på nytt. Packade upp dem båda i samma mapp och kör på setup. Under instalationen säger den att den inte hittar tre filer bla. den stora dat-filen.

Om man här väljer Ignore fortsätter instalationen och man kan öppna den i PT men det finns inga ljud och det står i displayen att den inte hittar dat filen. De två andra filerna den frågar efter under instalationen är två pdf filer som också ligger i samma mapp.

Är det någon som har en aning om vad det kan va för problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade också problem med den jag laddade hem från Studio.. kommer tyvärr inte ihåg hur jag löste det, för det gick att plocka den gratis på JAM-Stockholm vid kassan..

Angående synthen är den helt otroligt bra som allround-synth.. har schyssta stråkar, ett helt okej piano.. trevlia trance-ljud.. en asbra kontrabas (subjektiv upplevelse) och klarinetten låter rätt verklig faktiskt.. jag hade kunnat betala 1000 spänn för den utan tvekan.. vet inte om den är GM-kompatibel, men om den är det så är den helt sanslöst bra.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Kolla förslagsvis på www.studio.se/laddaner 😉

Vad hände med den här länken?

Jag har just migrerat till MacBook, och är i stort behov av Xpand!-synthen, som jag använde mkt på min gamla PC.

Hej... Man kan tyvarr inte ladda ner den fran digis sida. dom sager att det ar p.g.a storleken...

Man kan bestalla en skiva fran digistore, men man far dock betala frakt ju.

Men du kan ju sakert hitta den pa nan nerladdnings site.... den ar ju trots allt gratis!!

Jag vet inte, det borde ju va lugnt tycker man.

/ Booo

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla förslagsvis på www.studio.se/laddaner 😳

Vad hände med den här länken?

Jag har just migrerat till MacBook, och är i stort behov av Xpand!-synthen, som jag använde mkt på min gamla PC.

Hej... Man kan tyvarr inte ladda ner den fran digis sida. dom sager att det ar p.g.a storleken...

Man kan bestalla en skiva fran digistore, men man far dock betala frakt ju.

Men du kan ju sakert hitta den pa nan nerladdnings site.... den ar ju trots allt gratis!!

Jag vet inte, det borde ju va lugnt tycker man.

/ Booo

Ja, länken ovan går ju till Tidningen Studios webbplats, där synthen fanns förut. Men den verkar vara död? Någon på redaktionen som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla förslagsvis på www.studio.se/laddaner 😳

Tyvärr lyckas vi inte hitta sidan du sökte.

Du har försökt nå en sida som inte fanns på IDGs webbplats. Den kan ha blivit flyttad, fått ett nytt namn eller så är den inte nåbar för tillfället. Det är också möjligt att den länk du följde inte är korrekt kodad, eller att sidan inte finns kvar hos oss.

Vad göra nu?

* Kontrollera adressen i webbläsarens adressfält så att det inte blev något skriv- eller klipp-och-klistra-fel vid inmatningen.

* Om du klickade på en länk inom IDGs webbplats och fick upp det här meddelandet, uppskattar vi om du felanmäler länken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...