Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! TÀnkte vÀl att Àven jag skulle ta och presentera mig hÀr. Har hÀngt hÀr pÄ forumet en lÀngre tid, men riktigt tagit tag i det hÀr med en presentation.

Jag heter iallafall Kristoffer och bor i Skara. LÀser för tillfÀllet Musik- och Ljudproduktion pÄ högskolan i Skövde, och fritiden spenderas mestadels i studion. Min musikaliska bana började, som för sÄ mÄnga andra, med blockflöjt i tvÄ Är. Fortsatte sedan med Tuba (inte vÀrldens mest smidiga instrument för övrigt), och kompletterade pÄ högstadiet med elbas. Gick sedan musiklinjen pÄ VÀsterhöjdsgymnasiet i Skövde - första Äret med tuba som huvudinstrument, men de resterande tvÄ satsades det mer pÄ basen. DÀr utvecklades jag verkligen som musiker, frÄn att först mestadels ha varit intresserad av hÄrdrock, till att spela bas i storband och jazz-ensembler.

Ett Är efter studenten kom jag in pÄ Stockholms Musikkonservartoriums "Yrkesmusikerutbildning" (konstig namn, jag vet), Memus var namnet pÄ utbildningen dÄ, tror inte att den finns kvar. DÀr spelade jag bas med massor av olika mÀnniskor, och det var vÀl i stort sÀtt ganska trevligt (lÀrarna var iallafall kanonbra). Efter ett Är i Stockholm hade jag verkligen tröttnat pÄ huvudstads-klimatet och stack dÀrifrÄn sÄ fort som möjligt (att fÄ frÄgan "Skara... KÀnner du Bert?" ungefÀr 5 gÄnger om dagen hjÀlpte nog ocksÄ till...).

Efter att ha letat mig runt pÄ lite olika utbildningar de senaste Ären började jag för ett Är sedan satsa pÄ musiken Ànnu mer. Började dÄ lÀsa Musik- och Ljudproduktion, och har vÀl tÀnkt att det Àr nÄgonting som jag ska jobba med i framtiden (jag Àr vÀl inte direkt ensam iofs...).

Har under alla Är spelat i band, och det tÀnker jag inte sluta med i första taget. Men tycker att det Àr minst lika kul att spela in andra mÀnniskor som att spela sjÀlv. Skoj Àr det att Àven hjÀlpa till med andras arrangemang och som tekniker göra det bÀsta av deras idéer och visioner.

I studion Ă€r Cubase (SX3, snart 4) installerat. Logic har jag anvĂ€nt i skolan ett Ă„r, men det Ă€r inget program som jag trivs nĂ„got speciellt med, sĂ„ Cubase kommer vara kvar ett tag till. Lider Ă€ven av kroniskt utrustnings-letande och köpande; dyrt med roligt 😆 Hyr för tillfĂ€llet in mig i en studio med en god vĂ€n, men vi rĂ€knar vĂ€l med att kunna skaffa egna lokaler nĂ„gon gĂ„ng nĂ€sta Ă„r. Under tiden köper vi pĂ„ oss sĂ„ mycket utrustning vi bara orkar.

SÄdÀr, det var en liten kort (!) presentation av mig. SÀg bara till om det Àr nÄgot ni mer ni vill veta.

Annons
Postat

Tjena Kristoffer! Kul att du presenterade dig nu 😆

VÀlkommen hit ocksÄ naturligtvis! Hoppas allt Àr bra!

Mvh/Daniel

Postat

Tack för vĂ€lkomnandet allihopa 🙂

men... kĂ€nner du Bert dĂ„?  😛

SjÀlvklart! Det gör alla hÀr i Skara.

Tjena Kristoffer! Kul att du presenterade dig nu🙂

Mvh/Daniel

Jo, jag tyckte att det var dags med en presentation nu. Allt Àr bra med mig, sjÀlv dÄ? Vi har lite planer pÄ bowling snart förresten, men jag hör av mig om det.

Postat
men... kĂ€nner du Bert dĂ„?  🙂

SjÀlvklart! Det gör alla hÀr i Skara.

HĂ€lsa.

VĂ€lkommen igen. Se nu till att inte sjunka för djupt in i forumberoendet bara 😛

Postat

Tja, tja och vÀlkommen!

Postat
Lider Ă€ven av kroniskt utrustnings-letande och köpande; dyrt med roligt 😳

Är nog mĂ„nga hĂ€r som kĂ€nner igen sig i det, inklusive jag. 😳

VĂ€lkommen hit iaf! Hoppas du har trevligt.

Postat
Tjena Kristoffer! Kul att du presenterade dig nu🙂

Mvh/Daniel

Jo, jag tyckte att det var dags med en presentation nu. Allt Àr bra med mig, sjÀlv dÄ? Vi har lite planer pÄ bowling snart förresten, men jag hör av mig om det.

Bowling lĂ„ter skitskĂŽj, gĂ€rna med lite bira till ocksĂ„ 😳

/Daniel

Postat
Hej!

Hur var det nu dĂ„, kĂ€nde du Bert?  🙂

Skojade bara, vĂ€lkommen...  😏

Se tidigare post 🙁

Tackar igen 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.