krissman Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Hej! TĂ€nkte vĂ€l att Ă€ven jag skulle ta och presentera mig hĂ€r. Har hĂ€ngt hĂ€r pĂ„ forumet en lĂ€ngre tid, men riktigt tagit tag i det hĂ€r med en presentation. Jag heter iallafall Kristoffer och bor i Skara. LĂ€ser för tillfĂ€llet Musik- och Ljudproduktion pĂ„ högskolan i Skövde, och fritiden spenderas mestadels i studion. Min musikaliska bana började, som för sĂ„ mĂ„nga andra, med blockflöjt i tvĂ„ Ă„r. Fortsatte sedan med Tuba (inte vĂ€rldens mest smidiga instrument för övrigt), och kompletterade pĂ„ högstadiet med elbas. Gick sedan musiklinjen pĂ„ VĂ€sterhöjdsgymnasiet i Skövde - första Ă„ret med tuba som huvudinstrument, men de resterande tvĂ„ satsades det mer pĂ„ basen. DĂ€r utvecklades jag verkligen som musiker, frĂ„n att först mestadels ha varit intresserad av hĂ„rdrock, till att spela bas i storband och jazz-ensembler. Ett Ă„r efter studenten kom jag in pĂ„ Stockholms Musikkonservartoriums "Yrkesmusikerutbildning" (konstig namn, jag vet), Memus var namnet pĂ„ utbildningen dĂ„, tror inte att den finns kvar. DĂ€r spelade jag bas med massor av olika mĂ€nniskor, och det var vĂ€l i stort sĂ€tt ganska trevligt (lĂ€rarna var iallafall kanonbra). Efter ett Ă„r i Stockholm hade jag verkligen tröttnat pĂ„ huvudstads-klimatet och stack dĂ€rifrĂ„n sĂ„ fort som möjligt (att fĂ„ frĂ„gan "Skara... KĂ€nner du Bert?" ungefĂ€r 5 gĂ„nger om dagen hjĂ€lpte nog ocksĂ„ till...). Efter att ha letat mig runt pĂ„ lite olika utbildningar de senaste Ă„ren började jag för ett Ă„r sedan satsa pĂ„ musiken Ă€nnu mer. Började dĂ„ lĂ€sa Musik- och Ljudproduktion, och har vĂ€l tĂ€nkt att det Ă€r nĂ„gonting som jag ska jobba med i framtiden (jag Ă€r vĂ€l inte direkt ensam iofs...). Har under alla Ă„r spelat i band, och det tĂ€nker jag inte sluta med i första taget. Men tycker att det Ă€r minst lika kul att spela in andra mĂ€nniskor som att spela sjĂ€lv. Skoj Ă€r det att Ă€ven hjĂ€lpa till med andras arrangemang och som tekniker göra det bĂ€sta av deras idĂ©er och visioner. I studion Ă€r Cubase (SX3, snart 4) installerat. Logic har jag anvĂ€nt i skolan ett Ă„r, men det Ă€r inget program som jag trivs nĂ„got speciellt med, sĂ„ Cubase kommer vara kvar ett tag till. Lider Ă€ven av kroniskt utrustnings-letande och köpande; dyrt med roligt đ Hyr för tillfĂ€llet in mig i en studio med en god vĂ€n, men vi rĂ€knar vĂ€l med att kunna skaffa egna lokaler nĂ„gon gĂ„ng nĂ€sta Ă„r. Under tiden köper vi pĂ„ oss sĂ„ mycket utrustning vi bara orkar. SĂ„dĂ€r, det var en liten kort (!) presentation av mig. SĂ€g bara till om det Ă€r nĂ„got ni mer ni vill veta.
Wernborg Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Kul. VĂ€lkommen. men... kĂ€nner du Bert dĂ„? đ
D Vibe Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Tjena Kristoffer! Kul att du presenterade dig nu đ VĂ€lkommen hit ocksĂ„ naturligtvis! Hoppas allt Ă€r bra! Mvh/Daniel
krissman Postat 27 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 november 2006 Tack för vĂ€lkomnandet allihopa đ men... kĂ€nner du Bert dĂ„? đ SjĂ€lvklart! Det gör alla hĂ€r i Skara. Tjena Kristoffer! Kul att du presenterade dig nuđ VĂ€lkommen hit ocksĂ„ naturligtvis! Hoppas allt Ă€r bra! Mvh/Daniel Jo, jag tyckte att det var dags med en presentation nu. Allt Ă€r bra med mig, sjĂ€lv dĂ„? Vi har lite planer pĂ„ bowling snart förresten, men jag hör av mig om det.
Wernborg Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 men... kĂ€nner du Bert dĂ„? đ SjĂ€lvklart! Det gör alla hĂ€r i Skara. HĂ€lsa. VĂ€lkommen igen. Se nu till att inte sjunka för djupt in i forumberoendet bara đ
Dark Of Light Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Hejs och vÀlkommen hit, pilsner finns i kylen.
krissman Postat 28 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 28 november 2006 HĂ€lsa. Det ska jag göra... Tackar igen! đł
allansson Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Lider Ă€ven av kroniskt utrustnings-letande och köpande; dyrt med roligt đł Ăr nog mĂ„nga hĂ€r som kĂ€nner igen sig i det, inklusive jag. đł VĂ€lkommen hit iaf! Hoppas du har trevligt.
D Vibe Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Tjena Kristoffer! Kul att du presenterade dig nuđ VĂ€lkommen hit ocksĂ„ naturligtvis! Hoppas allt Ă€r bra! Mvh/Daniel Jo, jag tyckte att det var dags med en presentation nu. Allt Ă€r bra med mig, sjĂ€lv dĂ„? Vi har lite planer pĂ„ bowling snart förresten, men jag hör av mig om det. Bowling lĂ„ter skitskĂŽj, gĂ€rna med lite bira till ocksĂ„ đł /Daniel
Lilleman Postat 28 november 2006 Postat 28 november 2006 Hej! Hur var det nu dĂ„, kĂ€nde du Bert? đ Skojade bara, vĂ€lkommen...
krissman Postat 29 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 29 november 2006 Hej! Hur var det nu dĂ„, kĂ€nde du Bert? đ Skojade bara, vĂ€lkommen... đ Se tidigare post đ Tackar igen đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.