Jump to content
Annons

Transponera midit


Joey

Recommended Posts

När jag använder mig av mitt Midi klaviatur, Midistart -2, tillsammans med VSTi:er, så kan jag inte spela med alla oktaver, alla tangenter. Jag tror att jag måste transponera mitt klav, så att jag kan aktivera signalerna från mitt klav till VSTi:et.

Jag hade ett annat klav tidigare som jag kunde göra detta på, men eftersom detta klav inte har några 'knappar', så vet jag inte riktigt hur jag ska gå tillväga.

Någon som kan ge mig lite tips?

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har den inga knappar alls? Jag har en gammal MIDIklav som har EN knapp som man trycker på först, och sedan har tangenterna lite olika funktioner... T.ex. så står det typ "transpose -1" vid en tangent, "transpose 0" vid nästa, och "transpose +1" vid en annan...

Annars är det ju som Steflund säger säkert minst lika enkelt att transponera inne i ditt musikprogram.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sonar finns det en transpose-ruta för varje MIDI-spår, så där är det bara att ställa in så att VSTi'n spelar på rätt oktav. Och sedan är det bara att spela loss...🙂

Så hur tänker du göra ifall lägsta tonen är C0 och högsta C6

och ditt klaviatur " Bara " har 49 tangenter ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...