Reason_user Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 (redigerat) Hej Har grubblat över en sak här som jag vill fråga om... Jag kommer ihåg att när jag proade i en studio för 2 år sen så hade dom en maskin som analyserade EQ'n på ljudet... De jag undrar är.. 1. Finns det något sånt plugin för cubase eller nåt program som kan göra så? 2. Genom att man läser av EQ'n på ljudet går det då med några knapp klick och få en röst o passa in perfekt med musiken automatiskt? eller ere bara en dröm? 😱 Tack, Redigerat 22 november 2006 av Reason_user
Neko Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 (redigerat) 1: Kallas för spektrumanalysator. Finns många. Bara att söka 😛 2: Låter som en dröm. Men inget jag skulle använda själv. EDIT Hade tips och grejjer, men tsm hann före med länkar...... 😱 Redigerat 22 november 2006 av Neko
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 1. Finns det något sånt plugin för cubase eller nåt program som kan göra så? http://www.voxengo.com/product/SPAN/ 2. Genom att man läser av EQ'n på ljudet går det då med några knapp klick och få en röst o passa in perfekt automatiskt? eller ere bara en dröm? Jep.
Neko Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 Skulle precis länka till SPAN, men du hann före tsmalmbe
Kalle i Kalmar Postat 22 november 2006 Postat 22 november 2006 Hej "Majken" tipsa om en till för mastring.😆 Roger Nochols Inspector Free, www.rogernicholsdigital.com Den är också gratis. Hittar du ingen manual kan jag säkert fixa en kopi på min. Med vänlig hälsning Kalle i Kalmar och hans pappa
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.