Jump to content
Annons

Åka Bil (Rated M Remix)


pirateKING

Recommended Posts

LÅTNAMN: Följas åtÅka Bil (Rated M Remix)

ARTIST/GRUPP: Rated M for Mature

GENRE: Dance

LÅTLÄNGD: 03:17

KOMPOSITÖR: Rated M for Mature

PRODUCENT: Rated M for Mature

EV. MEDVERKANDE: nej

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.5mb

STATUS: Typ klar.

Förra tråden:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=29630&hl=

Hejsan alla!

Jag hade tråkigt en stund och kände samtidigt att Åka Bil borde piffas upp! Jag mycket goda råd i den förra tråden, så nu har jag tagit dom åt mig och postar remixen!

Det som är ändrat är:

Kicken

Snaren

Basen

Sången.

Målet med Remixen var mest att få trummorna och basen att inte låta jättedåligt, som det var innan. Har inte gjort ett 100% jobb.

Ja, det är en schlagerhöjningi slutet!

_ka_Bil__Rated_M_Remix_.mp3

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som jag sagt tidigare, detta är en närmast genial låt, nästan i klass med rosa helikopter!!! 🙁

Du har en del jobb på sången kvar dock. Texten är otydlig, och sången för lågt mixad. Sen låter den mörka "åka åka bil"-frasen förjävla trist också, väldigt demo. Vet inte om det är akustiken i rummet eller nåt trist reverb eller själva rösten i sig, men den platsar inte som den är nu.

En vers till hade nog inte skadat heller. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sagt tidigare, detta är en närmast genial låt, nästan i klass med rosa helikopter!!! 😏

Du har en del jobb på sången kvar dock. Texten är otydlig, och sången för lågt mixad. Sen låter den mörka "åka åka bil"-frasen förjävla trist också, väldigt demo. Vet inte om det är akustiken i rummet eller nåt trist reverb eller själva rösten i sig, men den platsar inte som den är nu.

En vers till hade nog inte skadat heller. 😉

Du har helt rätt, borde höja upp sången och lägga till en vers. Just nu känner jag bara att jag vill spy på låten, är så grymmt trött på den. Poängen med remixen var mest att få trummorna att inte låta skit, men jag ska helt klart tänka på det du sagt och framförallt mecka med sången.

Tack för lyssning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...