Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag funderar på att köpa en mac till att göra musik på och undrar om det spelar någon roll om jag väljer en stationär eller en bärbar.Vilka program e bäst att börja med, lättast att lära sig?

Tony

Annons
Postat (redigerat)

Nej, spelar ingen roll om du väljer stationär eller bärbar.

Garageband följer med alla nya macar och det är nog absolut lättast.

Annars finns Logic Express, om du vill lägga ut en liten peng.

Redigerat av osiris
Postat

Logic Express är ett ruggigt kompetent program för en nybörjare, lätt och snabbjobbat men även väldigt avancerat under ytan när man behöver mer frihet. Bra effekter och instrument får man med från start dessutom. 3000 kr kostar det och är du student så får du det för halva priset.

Huruvida du ska ha en bärbar eller stationär avgjörs ju helt av om du har för avsikt att ha datorn på ett och samma ställe eller åka runt med den.

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Hej

Jag funderar på att köpa en mac till att göra musik på och undrar om det spelar någon roll om jag väljer en stationär eller en bärbar.Vilka program e bäst att börja med, lättast att lära sig?

Tony

Bäst är stationärt, köp en iMac med inbyggd skärm så får du programmet Garageband på köpet mycket bra att börja med sen kan du köpa Logic Express.

Postat

Hur mycket pengar har du att röra dig med? Vilken slags musik ska du pyssla med? Det räcker ju oftast inte bara med själva datorn när man ska spela in...

Jocke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.