Jump to content
Annons

The art of making no sense...


papawasarodeo (oregistrerad)

Recommended Posts

papawasarodeo (oregistrerad)

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

En ny låt vart klar, första "klara" på länge (klar blir man aldrig).

Första gången jag postar alster på det här forumet också.

Låtnamn: The art of not making sense while making all the sense in the world

Artist: Fredrik Ståhl

Genre: En del gitarr, en del sång, en del elektroniskt. Pop

Länk: http://www.morrissey-fan.se/fredrik/mp3/slask/theartof.mp3

Kritisera. Positivt. Negativt. Hylla. Såga.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
papawasarodeo (oregistrerad)
Annorlunda, hm.

Jag skulle jobba mer med panorering, känns som allt för mycket ligger centrerat just nu.

Eventuellt kunde ett annat gitarrljud som smälter in bättre med det övriga vara bra.

😛

Panorering. Hade svårt med det på denna låten. Trummor o bas kommer inte på fråga. Sen är huvudgitarren svår o panorera också. Resten har jag panorerat lite, ytterst lite (5,6, typ), utöver den "stereobreddning" vissa effekter och mjukvarusyntharna i sig medför. Hmm. Jag är dålig på o våga panorera. Alldeles för försiktig. Dumt nog.

Vilket gitarrljud tänker du på? De är ju rätt olika ljud. Vi har väl 3 gitarrer tror jag. En som går genom hela låten, en som går på refrängen och en som spelar en liten slinga efter första refrängen.

Redigerat av papawasarodeo
Link to comment
Dela på andra sajter

Produktionen tycker jag låter bra, men låten saknar liksom spänning, jag vill att något mer borde hända.

Och jag tycker sången ligger och flyter ovanpå, den är ren och snygg men jag undrar om det inte skulle passa bättre med något mera tillskruvat? Kanske på några partier för att få lite mer variation.

Gitarrerna funkar skapligt ihop med resten, men ensamma låter dom klena och lajnade, eller som det låter med för gamla strängar. Lite (mer) komprimering kanske.

Eftersom det finns ganska mycket luft så vore det inte fel med effekter som studsar runt lite i ljudbilden.

Men detta är skrivet av en som fortfarande inte har fått tummen ur att lägga upp något eget... Välkommen till forumet förresten! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

papawasarodeo (oregistrerad)
Produktionen tycker jag låter bra, men låten saknar liksom spänning, jag vill att något mer borde hända.

Och jag tycker sången ligger och flyter ovanpå, den är ren och snygg men jag undrar om det inte skulle passa bättre med något mera tillskruvat? Kanske på några partier för att få lite mer variation.

Gitarrerna funkar skapligt ihop med resten, men ensamma låter dom klena och lajnade, eller som det låter med för gamla strängar. Lite (mer) komprimering kanske.

Eftersom det finns ganska mycket luft så vore det inte fel med effekter som studsar runt lite i ljudbilden.

Men detta är skrivet av en som fortfarande inte har fått tummen ur att lägga upp något eget... Välkommen till forumet förresten! 😉

haha. vi har nog olika uppfattning om luft i låtar. jag som tycker den känns sprängfull av delays och reverb och massa annat tjosan.

Men jag har faktiskt spelat in blås på den idag. Lägger upp en ny version när jag är nöjd med mixen. Inga radikala förändringar. Men den blev lite längre och melodin - som inte är sångmelodin - i refrängen blev lite mer distinkt, tror jag. Så lite mer händer nu faktiskt. Ett outro t.ex. Men som sagt. Inget radikalt.

Hur menar du med tillskruvad sång? Att jag ska flippa rent sångmässigt eller att jag ska lägga på någon tuff effekt här och där? Tilläggas kan sägas att lite mespopsång är det jag är bäst på, och lite folkigt ibland, men längre sträcker sig inte min röst, låter bara töntigt när jag försöker "tuffa till den".

Tänkte först säga att gitarrerna faktiskt är lajnade, men sen kom jag på att de inte alls är det utan inspelade med min hughes & kettner med sm 57. Gamla strängar är det dock. Mycket gamla. Har ett par nya liggandes men det har inte blivit av att jag strängat om. :-D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...