Jump to content
Annons

Recommended Posts

Nån som har koll om det interfacet tillsammans med ett MixCore funkar mot PT 6.4.1? Funderar på att gå över till TDM från 002R, men eftersom jag fått ett interface gratis så kan jag ta det stegvis och fortfarande spela in genom 002R men mixa i TDMsystemet tänkte jag. Latencykompensation osv kan ju vara rätt trevligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nån som har koll om det interfacet tillsammans med ett MixCore funkar mot PT 6.4.1? Funderar på att gå över till TDM från 002R, men eftersom jag fått ett interface gratis så kan jag ta det stegvis och fortfarande spela in genom 002R men mixa i TDMsystemet tänkte jag. Latencykompensation osv kan ju vara rätt trevligt...

Ja och nej...

1622 är kompatibel med MIX... men...

.. det finns ingen ADC i 6.4.1, det krävs HD för det.. sorry..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag täntke göra är ju att gå stegvis. Alltså under 1622's tid endast vara med för att ett interface krävs tillsammans med Mix Core-kortet (väl?). När medlen sen är de rätta så införskaffa andra interface, t.ex. 888|24. De sistnämnda interfacen lirar väl med Mix Core till 6.4.1?

Stämmer, jag antar att du har ett "core" redan?

Interface som fungerar på det äldre MIX systemet är 882|16, 882|20, 1622, 888|16, 882|24 samt ADAT bridge.

PT 6.4.1 är förövrigt den sista versionen för MIX systemet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag har inget Core, ännu. Fick lite gamla digidesignprylar bla 1622. Med 6.4.1. menar du då att senare versioner inte stöds eller att det helt enkelt inte funkar. Mbox skulle väl rulla till 6.7 eller så, men polarn kör 7.1 utan problem!

Spontana tankar från en van digiman om att gå från 002R och PT7.1 till Mix Core med 8888|24 interface? Några kloka tankar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag har inget Core, ännu. Fick lite gamla digidesignprylar bla 1622. Med 6.4.1. menar du då att senare versioner inte stöds eller att det helt enkelt inte funkar. Mbox skulle väl rulla till 6.7 eller så, men polarn kör 7.1 utan problem!

Spontana tankar från en van digiman om att gå från 002R och PT7.1 till Mix Core med 8888|24 interface? Några kloka tankar?

skaffa en dator till o kör all midi o shit på den, o ha den datorn med PT på som dedikerad ljud-dator.. förstår du vad jag menar?? 😛

jag gör det knappt själv.. :LOL

ne men alltså en nod o en master!!!

det tror jag du tjönar bäst på.. iaf kan du skryta lite.. 😆

alltså köra pt 7.1 me instrument-tracks på noden o pt 6.4.1 med audiotracks.. 😛

om du vill köra med 7an fördelar men med 6ans stabilitet..

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag har inget Core, ännu. Fick lite gamla digidesignprylar bla 1622. Med 6.4.1. menar du då att senare versioner inte stöds eller att det helt enkelt inte funkar. Mbox skulle väl rulla till 6.7 eller så, men polarn kör 7.1 utan problem!

Spontana tankar från en van digiman om att gå från 002R och PT7.1 till Mix Core med 8888|24 interface? Några kloka tankar?

För att svara på detta blir det lite historie lektion 🙂

Digidesign har idag två nivåer av produkter, LE (mbox, 002 etc) och HD som är de större systemen.

Det du pratar om dvs Pro Tools MIX kallades även för TDM och är föregångaren till HD.

Stödet för Pro Tools MIX lades ner för typ 3 år sedan.

Orsaken var att MIX och dagens HD skiljer sig rätt markant, så det föll bort fler och fler funktioner under slutskedet (såsom ADC). Man kunde kort och gott implementera funktioner på HD som MIX inte klarade av.

Detta gäller inte LE och Mbox även om ADC inte finns i LE mjukvara idag...

Så ja, 6.4.1 är den sista versionen av mjukvaran för Pro Tools MIX..

Redigerat av aolsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...