Jump to content
Annons

Luigi

Recommended Posts

Hej.

Om jag har en refräng på en låt, sen vill jag att den 2a och 3de refrängen ska vara exakt samma, jag spelar altså bara in 1 refräng. Finns det nått sätt man kan göra så att, om jag flyttar 1a refrängen till dom andra refrängernas plats, men sedan måste ändra nånting i refrängen, kan man då på nått sätt göra så att ja bara behöver ändra i 1a refrängen? så ändras dom 2 andra refrängerna automatiskt? ja vill ju ha exakt samma refräng på alla 3.

Andra frågan.

Kan man på nått vis flytta grouptrack ordningen? Om jag skapat en massa gruoptracks, men sen kommer ja på att ja vill ha en grouptrack mellan grouptrack 4 och 5 tex, som sedan ska vara länkad till den sista gruoptracken, då kan man ju inte inserta den nya gruoptracken på den sista gruoptracken, eftersom den ligger efter i "ordningen". Kan man lösa detta på nått sätt istället för att hålla på o kopiera inställnigar kors o tvärs mellan grouptracks?

tack hej!

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

första frågan.. om du har ställt in rätt bpm i projekter så använder du bara "snap" funktionen.. du markerar refrengen och trycker Ctrl C och sedan sätter du markören där ref 2 ska vara, och trycker Ctrl V.. så är det klart, men om du vill ha en ändring sen så får du spela in det på valfri refreng, och sedan göra om samma prosidur med Ctrl C osv..

andra frågan får någon annan stå för.. var alldelles för jobbig.. jag tappade bort mig efter halva frågan.. 😱

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte ditt problem med ordningen på grouptracksen. En grouptrack har ju som standard mainoutbussen som ut, såvida du inte vill att den ska gå till en annan grouptrack först. Eller menar du ordningen i kedjan mellan flera grouptracks som du redan har i en kedja? Om du vill ändra hela kedjan är jag rädd för att jag tror att du måste ändra det manuellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok tack.

Det jobbiga är som sagt att jag inte har den riktiga bpm på bakgrundsmusiken. Så om jag flyttar så blir det inte i exakt samma läge, och man måste snapa och hålla på.

Ang. grouptracksen så är det just det jag vill, att den nya grupptracken ska gå mellan redan befintliga grouptracks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok tack.

Det jobbiga är som sagt att jag inte har den riktiga bpm på bakgrundsmusiken. Så om jag flyttar så blir det inte i exakt samma läge, och man måste snapa och hålla på.

Ang. grouptracksen så är det just det jag vill, att den nya grupptracken ska gå mellan redan befintliga grouptracks.

Har inte bpm? Varför räknar du inte ut den? Oftast är det ett heltal...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. grouptracksen så är det just det jag vill, att den nya grupptracken ska gå mellan redan befintliga grouptracks.

Då får du tyvärr ändra manuellt. Spara inställningarna på de grupper du måste flytta (alla ovanför den grupp du vill skapa). Skapa en ny grupp och flytta adresseringar och inställningar ett steg åt höger för alla grupper ovanför...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...