Jump to content
Annons

hur vet jag om den har balanserade utgångar?


bogii (oregistrerad)

Recommended Posts

bogii (oregistrerad)

Har både en boss gt-3 å en pod xt, poden vet jag har balanserade utgångar så de ska funkar fint å koppla lång väg till mixerbordet för livebruk.

MEN jag gillar effekter mer i gt-3an så nu vilja koppla ihop dessa å då blir gt-3an sist i kedjan så nu undrar jag om den har balanserade utgångar eller inte, eller hur man kan ta reda på om den har det?

hittar inge info på google:(

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ha den först i kedjan så löser du det problemet. Man har ju nästan alltid stompboxarna mellan gitarren och förstärkaren i vanliga fall. Varianten är att man har dem i förstärkarens effektloop och en sån har väl poden?

Link to comment
Dela på andra sajter

bogii (oregistrerad)
Ha den först i kedjan så löser du det problemet. Man har ju nästan alltid stompboxarna mellan gitarren och förstärkaren i vanliga fall. Varianten är att man har dem i förstärkarens effektloop och en sån har väl poden?

grejen är den att reverbet låter väldigt kasst om man har det före försärkaren.

Poden har ingen loop tyvärr:( Gt-3an dock det!

japp grejerna skall användar rakt in i mixerbordet/ pa på liveframträdanden. Vad jag hört så ska man helst ha balanserade utgångar/kablar då (om det är långt till mixerbordet osv).

Jag vet inte så mycket om hur di-box fungerar.... å vad skulle vara passande modell i det här syftet isåfall?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer bra att man helst ska ha balancerade kablar om det är långt till mixerbordet. Du kan ha nästan vilken DIbox som helst för att få det att fungera. Behringer har en billig som jag aldrig har testat, men aldrig hört något särskilt negativt om. Inget särskilt positivt heller, dock...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...