Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Eftersom jag just nu går sista året på en musikproduktionslinje på gymnasiet är det hög tid att bestämma sig vart man ska söka till nästa år.

Jag är mycket intresserad av utbildningen uppe i Piteå. Ljudigengör som den tidigare hette, nu står det ljudteknik på deras hemsida. Men det är vad jag förstår i prinsip samma utbildning, fast nu till hösten blir den en treårig utbildning pga bolognaprocessen.

Jag förväntar mig inte att jag ska komma in direkt nu efter gymnasiet, de söker nog mer erfarna elever. Det skulle nog också kunna vara skönt och ta ett år off. Men jag skulle gärna prata lite med någon som går där nu, eller som nyligen har gått där som kan ge lite inside information.

Så om någon här på forumet som går på utbilningen eller nyligen ha gjort så skulle jag vara tacksam om du/ni kunde berätta lite om fördelar och nackdelar, och vad det är ni gör.

Skulle vara bra om vi höll oss till ämnet och inte diskuterar vilka utbilningar man kan gå. Det finns det andra trådar till 😛

Annons
Postat

Ingen som går där eller som känner någon som har gått just denna linje?

Postat
Eftersom jag just nu går sista året på en musikproduktionslinje på gymnasiet [...]

Av ren nyfikenhet: var finns denna? :rolleyes:

Postat
Eftersom jag just nu går sista året på en musikproduktionslinje på gymnasiet [...]

Av ren nyfikenhet: var finns denna? 😱

Den finns i Stockholm på et musiker/artist-gymnasium =)

Jag gick piano där de två första åren, men jag satt så mycket i de studios som finnsa på skolan, så det blev naturligt att byta till inriktning musikproduktion nu sista året.

Postat

Tror du måste ha läst ngn slags el-lära för att ta dig in i Piteå. Om du har seriösa funderingar på att söka dit så kan det ju vara värt att försöka fixa det på den skola du går på nu... det borde ju finnas om det finns ngn el-teknisk utbildning.

Postat
Tror du måste ha läst ngn slags el-lära för att ta dig in i Piteå. Om du har seriösa funderingar på att söka dit så kan det ju vara värt att försöka fixa det på den skola du går på nu... det borde ju finnas om det finns ngn el-teknisk utbildning.

Jorå jag har kolla på vad man behöver kunna. det är ju ett musikteoriprov och ett elläraprov. Och sen intervju om jag förstått det hela rätt. Och musikteoring är rätt basic så det är lugnt. Men elläran måste jag absolut plugga in. Vi har tyvärr ingen el-lära utbildning på skolan. Men våra lärare har lovat oss att gå igenom lite så vi ska kunna söka upp till piteå om vi vill. Men vi får se hur det blir. Min pappa är annars grym på matte/fysik så jag kan lika gärna ta hjälp av honom.

Fortfarande ingen som går eller har gått uppe i piteå?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.