Skeletron Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 Någon som vet en bra gitarr som är hyffsat lättanvänd som man kan använda till att göra metal, rock, osv?
funky monk Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 (redigerat) Användarvänligheten beror nog mest på din skicklighet. En gitarr som kostar mer än 5000 brukar oftast vara "hyfsat lättanvänd", dvs att den är skön att spela på och producerar ett bra ljud. Satsa på en telecaster eller en les paul kopia så kommer du långt. Sen finns det en uppsjö av gitarrer så du får testa lite och se vad du faller för. Edit: stavfel Redigerat 12 november 2006 av funky monk
Magnetic Postat 12 november 2006 Postat 12 november 2006 Softgitarr? Menar du gitarr i mjukvara? I så fall: Virtual Guitarist 2 // Klas
crangdaniel Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Softgitarr? Menar du gitarr i mjukvara? I så fall: Virtual Guitarist 2 // Klas nä buuuu spela själv istället! Guitar rig2 för cubase/logic och Ampfarm för Protools 😄
allansson Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Personlig favorit är Telecastern. Fast jag spelar Springsteen-aktig musik så det kanske inte passar dina ändamål.
rainydays Postat 18 november 2006 Postat 18 november 2006 Usch, säg inte telecaster. Jag har alltid tyckt illa om de gitarrerna tills jag lyfte upp en 60th Anniversary American Telecaster i butiken för ett tag sen. Jisses vilken skön gitarr. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.