Jump to content
Annons

Musikmässa i Sverige


Solfeggio

Recommended Posts

Ja, ni vet. En mässa där gamla rävar åter spänner musklerna med vad har att erbjuda musikintresserade och nya aktörer med nya produkter. Då tänkte jag mest på mässa som är för musiker och inte för lyssnare. Mjuk- och hårdvara, instrument etc etc. Jag kan inte komma på att jag har sett något sådant äga rum i Sverige, eller är det jag som inte har tittat ordentligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja, ni vet. En mässa där gamla rävar åter spänner musklerna med vad har att erbjuda musikintresserade och nya aktörer med nya produkter. Då tänkte jag mest på mässa som är för musiker och inte för lyssnare. Mjuk- och hårdvara, instrument etc etc. Jag kan inte komma på att jag har sett något sådant äga rum i Sverige, eller är det jag som inte har tittat ordentligt?

Brukar vara en på Älvsjömässan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade på en musikmässa på Sollentunamässan för några år sen. Om det var hösten 03, kommer inte riktigt ihåg. Mässan i sig var tyvärr inte så mycket att ha...

men det e fina lokaler där iaf!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ni vet. En mässa där gamla rävar åter spänner musklerna med vad har att erbjuda musikintresserade och nya aktörer med nya produkter. Då tänkte jag mest på mässa som är för musiker och inte för lyssnare. Mjuk- och hårdvara, instrument etc etc. Jag kan inte komma på att jag har sett något sådant äga rum i Sverige, eller är det jag som inte har tittat ordentligt?

Det närmaste är nog LLB mässan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och i det sammanhanget får man väl hoppas att LLB-mässan blir bättre nästa år än den var förra året (arrangeras vartannat år.)

Förra året var den ganska tam för de som bara var intresserade av den musikaliska delen. Jag har intressen både i videodelen och musik/studiodelen, så för mig var det OK. Men hade jag åkt ner bara för att titta på musiprylar hade jag nog varit besviken.

Nu var jag i och för sig bjuden på hela kalaset, inklusive både transport och förtäring, av en leverantör, så jag ska inte klaga, tvärtom. Men generellt så hoppas jag nog på en uppryckning vad gäller utställarnas insats till nästa år...

Redigerat av Violiner
Link to comment
Dela på andra sajter

Dax för Studio att profilliera sig ordentligt m a o. Skaffa en mässlokal och bjud in Native instruments, Steinberg och Pro tools. Behringer kommer dit och visar upp några egendesignade grejor... (he he) och alla de andra. Sveriges svar på Namm eller glamm eller vad det hette.

Jag kommer helt klart. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...