Jump to content
Annons

funky monk

Recommended Posts

Hej

Tänkte köpa en 4-track till en musikalisk 10-åring i julklapp för att på så sätt introducera honom till inspelningsvärlden och sparka igång hans kreativitet.

Har ni tips eller erfarenhet av produkter som ni kan rekommendera? Vad ska man tänka på mm? kassett eller digital?

prisklass: 700-2000;-

tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ja, visserligen. men då måste han ha ljudkort mm, för att inte snacka om inlärningskurvan. Det är lätt hänt att barn tappar intresset då. en 4-track är lättare att komma igång med, är mobil och inte minst liknar den en gameboy!

Vill inte heller att han ska bli för upptagen med alla möjligheter som datorinspelning har. Hellre att han koncentrerar sig på den råa ackustiska kreativiteten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
tack för tipset, prisvärd liten grej men aningen för avancerat för lillen. funderar på Tascam Porta 02 MKII Nån som har erfarenhet?

Jag köpte en sån förra sommaren beg. för typ 400kr, fick för mig att den skulle främja kreativiteten vid låtskrivande plus att jag skulle ha den på semester, i sommarstugan o.s.v. Men sålde igen efter någon månad. Mest för att den kändes onödig bara.

Det enda jag kan klaga på var att den hade väldigt klena mickpreamps, dålig signal och mycket brus. Jag använde en sm57 då. Det gick heller inte att pingponga spåren mellan kanalerna.

Till en tioåring är det ju klockrent. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...