Jump to content
Annons

primitiv blackmetal


kvist (oregistrerad)

Recommended Posts

kvist (oregistrerad)

ARTIST/GRUPP: Likblek

LÅTNAMN: Böldskapt

GENRE:Blackmetal

LÅTLÄNGD: 4:03

KOMPOSITÖR: Likblek

PRODUCENT: kvist

EV. MEDVERKANDE: kvist-gura, getaz-trummor och svartvèn-bas/sång

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,57 megabyte

STATUS: demo

Hallå där.

Detta är min första demo inspelning någonsin, tyvärr så går den inte att mixa om då hårddisken med allt material har gått i kras..

Inspelat i replokalen med 1010lt, nån sunkig dator, superlux trum-mikar, basen är linad med sansamp, guran är uppmikad med sm57 mot marshall valvestate 4*12, sången lagd med sm58. alltihop genom preampsarna i yamaha mg16/4 mixern.

Vi mixade i replokalen med världens sämsta högtalare som lyssning..

Håll till godo.

likblek1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul med primitiv black metal. Det är så black metal ska låta tycker jag. Man är liksom så jävla ond att man inte bryr sig om värdsliga saker som spelteknik och inspelningskvalitet.

Riffet som kommer vid 0:35 typ (och som återkommer längre fram), åtminstone när ni lirar "tuggande", är lite för thrashigt för att passa in i black-konceptet. Det behöver ju inte vara fel med ett litet stilbrott i och för sig, men i mina öron låter det osnyggt.

Jag tycker att låten är för slö. Var är blastbeatsen? Tvåtaktspartiet som kommer in bit in i låten låter mer polka än mangel. Men det ösiga partiet av refrängkaraktär efter tvåtakten är riktigt skönt.

Hursomhelst, kul låt. Jag kan se er framför mig. Ni står tvättbjörnsmålade i en dunkel skog och förbannar livet.

Kör hårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

svinbra, saknar också blastbeats ibland. men det är ju en smaksak. 'hur det låter' låter jävligt bra. asbra ickeproducerat :rolleyes: enkelt men _tungt_ precis som black ska vara.

bra jobbat, ut och förpesta alla med grisblod , spettade fårhuvuden och korsfästade kvinnor!

Redigerat av newform
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...