Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag undrar om någon varit med om samma problem med Superwave trance-pluggen som jag (http://www.superwave.co.uk/prod_trpro.html)? Jag använder Cubase SX2 när jag gör min musik skall tilläggas.

Problemet är följande: Jag fixar en slinga med Superwavepluggen kompat med lite beats o s v. Frid och fröjd så långt och ljudet låter helt OK i Cubase så länge jag är aktiv i programmet. Låter jag sedan programmet vila för att ta in lite föda eller liknande paus i skapandet 🙂 för att sedan komma tillbaka och trycker igång låten igen för att få en liten bild av det jag jobbade med tidigare. Då känns det som om att pluggen "lagt av" under tiden och måste tweaka in ljudet de första 4 takterna innan synthen låter som jag rattade in den eller förväntar mig att den skall låta. Samma sak är det om jag trycker ut en mp3:a mixdown. Det kan låta helt kass de första takterna då Superwave synthen gör entré i låten för att sedan låta som den skall resten av låten. Mycket irriterande.

Har inte hört samma problem med andra synthpluggar innan och undrar om det är något jag kan göra för att slippa detta med Superwavepluggen?

Min alldeles egna "work-around" för detta är att göra några toner på 0 volym för att få "igång" synthen och sen höja volymen via automation när det är dags för det att komma in i låten. Det är OK men det känns omständigt.

Är det så att puggen är såpass "kass" att den inte fixar att starta från 0 med sina inställningar och inrattningar eller är det jag som är kass 🙂

Tacksam för idéer på hur man kan lösa det.

Mvh

Mikael

Annons
Postat

Hör med tillverkaren, pluggen är ju gjord i SynthEdit och eftersom programmet hela tiden utvecklas kanske Superwave-killarna släppt en uppdatering som löser problemet.

/Majken

Postat

Jag tog hem ugos(http://www.ugoaudio.com/) gratis synthar och har samma problem med dessa. Har märkt att de inte startar exakt när jag trycker på midi klaviaturen. Har läst nåt om det när jag installerade mitt ljudkort. Måste ställa in buffer eller nåt. Ska knåpa lite så återkommer jag om jag hittar nåt av intresse. Ska ut och kryssa tor-fre så det kanske blir i helgen. Om du hittar nån lösning kan du väl skriva ??

Postat
Jag tog hem ugos(http://www.ugoaudio.com/) gratis synthar och har samma problem med dessa. Har märkt att de inte startar exakt när jag trycker på midi klaviaturen.

Det där är bara en fråga om för hög latency/buffer size och inte samma problem.

Vilket ljudkort har du? Använder du dess ASIO-drivrutiner?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.