Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det gĂ„r som vanligt att ladda DFh Superior, men nĂ€r jag valt alla trummor sĂ„ Ă€r det bara kaggen som lĂ„ter. Är sĂ€kert bara nĂ„gon instĂ€llning som jag missat.

Det öppnas ju ett VST-spÄr för varje trumma normalt (sÄ det blir en himla massa gröna spÄr med DFH Superior) men jag fÄr bara upp en, som heter Kick. Hur jag Àn bÀr mig Ät sÄ öppnar den i fler spÄr. NÄgon aning om vad som Àr fel?

/Furstan

Annons
Postat (redigerat)

Hej Furstan

"It's not a bug, it's a feature" som det brukar heta. :rolleyes:

Pluggar som du vill köra med flera ut mÄste fortfarande köras i VSTi-racket. I racket vid varje aktiverad plugg hittar du en ny knapp med en liten pil dÀr du aktiverar utgÄngarna. Sedan Àr det bara att aktiver sÄ mÄnga utgÄngar du vill ha.

Redigerat av fredrik @ mi7
Postat

Har fortfarande problem, men nu gÀller det ihopkoppling med mitt digitala trumset. Har kopplat trumsetet (ett Roland TD3KW) med en midikabel till ljudkortet. Jag fÄr in slagen pÄ spÄret men alla verkar ha Velocity 127. Vad kan det bero pÄ?

Sedan triggar Cubase fel, fast jag misstÀnker att det bara Àr instÀllningar.. NÀr jag slÄr pÄ kaggen fÄr jag kanske virvel och ena pukan Àr kanske helt tyst m.m. Hur Àndrar jag det?

MVH

/Kristoffer

Postat (redigerat)
Har fortfarande problem, men nu gÀller det ihopkoppling med mitt digitala trumset. Har kopplat trumsetet (ett Roland TD3KW) med en midikabel till ljudkortet. Jag fÄr in slagen pÄ spÄret men alla verkar ha Velocity 127. Vad kan det bero pÄ?

Sedan triggar Cubase fel, fast jag misstÀnker att det bara Àr instÀllningar.. NÀr jag slÄr pÄ kaggen fÄr jag kanske virvel och ena pukan Àr kanske helt tyst m.m. Hur Àndrar jag det?

MVH

/Kristoffer

Det Ă€ndrar du direkt i dfh Superior. GĂ„ in pĂ„ sidan med alla "pads" Högerklicka pĂ„ t.ex. "Kick" och sedan vĂ€nsterklickar pĂ„ "L":et som finns pĂ„ Kick-padens instĂ€llningar. Sedan stampar du helt sonika pĂ„ bastrumman. Vips sĂ„ har Superior lĂ€rt sig vilken MIDI-ton som Ă€r bastrumma! 😆

EDIT:

L:et stĂ„r för "learn" och kan med fördel Ă€ven anvĂ€ndas om du har dubbel- eller trippeltriggade cymbaler för att fĂ„ med klocka, cymbal och crash. 😎

Redigerat av BaldByChoice
Postat

Tack :rolleyes:

Inte hunnit prova Àn, ska göra det emorrn.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.