furstan Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Det gĂ„r som vanligt att ladda DFh Superior, men nĂ€r jag valt alla trummor sĂ„ Ă€r det bara kaggen som lĂ„ter. Ăr sĂ€kert bara nĂ„gon instĂ€llning som jag missat. Det öppnas ju ett VST-spĂ„r för varje trumma normalt (sĂ„ det blir en himla massa gröna spĂ„r med DFH Superior) men jag fĂ„r bara upp en, som heter Kick. Hur jag Ă€n bĂ€r mig Ă„t sĂ„ öppnar den i fler spĂ„r. NĂ„gon aning om vad som Ă€r fel? /Furstan
fredrik @ mi7 Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 (redigerat) Hej Furstan "It's not a bug, it's a feature" som det brukar heta. Pluggar som du vill köra med flera ut mÄste fortfarande köras i VSTi-racket. I racket vid varje aktiverad plugg hittar du en ny knapp med en liten pil dÀr du aktiverar utgÄngarna. Sedan Àr det bara att aktiver sÄ mÄnga utgÄngar du vill ha. Redigerat 29 oktober 2006 av fredrik @ mi7
furstan Postat 1 november 2006 TrÄdstartare Postat 1 november 2006 Har fortfarande problem, men nu gÀller det ihopkoppling med mitt digitala trumset. Har kopplat trumsetet (ett Roland TD3KW) med en midikabel till ljudkortet. Jag fÄr in slagen pÄ spÄret men alla verkar ha Velocity 127. Vad kan det bero pÄ? Sedan triggar Cubase fel, fast jag misstÀnker att det bara Àr instÀllningar.. NÀr jag slÄr pÄ kaggen fÄr jag kanske virvel och ena pukan Àr kanske helt tyst m.m. Hur Àndrar jag det? MVH /Kristoffer
BaldByChoice Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 (redigerat) Har fortfarande problem, men nu gĂ€ller det ihopkoppling med mitt digitala trumset. Har kopplat trumsetet (ett Roland TD3KW) med en midikabel till ljudkortet. Jag fĂ„r in slagen pĂ„ spĂ„ret men alla verkar ha Velocity 127. Vad kan det bero pĂ„? Sedan triggar Cubase fel, fast jag misstĂ€nker att det bara Ă€r instĂ€llningar.. NĂ€r jag slĂ„r pĂ„ kaggen fĂ„r jag kanske virvel och ena pukan Ă€r kanske helt tyst m.m. Hur Ă€ndrar jag det? MVH /Kristoffer Det Ă€ndrar du direkt i dfh Superior. GĂ„ in pĂ„ sidan med alla "pads" Högerklicka pĂ„ t.ex. "Kick" och sedan vĂ€nsterklickar pĂ„ "L":et som finns pĂ„ Kick-padens instĂ€llningar. Sedan stampar du helt sonika pĂ„ bastrumman. Vips sĂ„ har Superior lĂ€rt sig vilken MIDI-ton som Ă€r bastrumma! đ EDIT: L:et stĂ„r för "learn" och kan med fördel Ă€ven anvĂ€ndas om du har dubbel- eller trippeltriggade cymbaler för att fĂ„ med klocka, cymbal och crash. đ Redigerat 1 november 2006 av BaldByChoice
furstan Postat 2 november 2006 TrÄdstartare Postat 2 november 2006 Tack Inte hunnit prova Àn, ska göra det emorrn.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.