Jump to content
Annons

Mer Cubase4-problem


furstan

Recommended Posts

Det går som vanligt att ladda DFh Superior, men när jag valt alla trummor så är det bara kaggen som låter. Är säkert bara någon inställning som jag missat.

Det öppnas ju ett VST-spår för varje trumma normalt (så det blir en himla massa gröna spår med DFH Superior) men jag får bara upp en, som heter Kick. Hur jag än bär mig åt så öppnar den i fler spår. Någon aning om vad som är fel?

/Furstan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Furstan

"It's not a bug, it's a feature" som det brukar heta. :rolleyes:

Pluggar som du vill köra med flera ut måste fortfarande köras i VSTi-racket. I racket vid varje aktiverad plugg hittar du en ny knapp med en liten pil där du aktiverar utgångarna. Sedan är det bara att aktiver så många utgångar du vill ha.

Redigerat av fredrik @ mi7
Link to comment
Dela på andra sajter

Har fortfarande problem, men nu gäller det ihopkoppling med mitt digitala trumset. Har kopplat trumsetet (ett Roland TD3KW) med en midikabel till ljudkortet. Jag får in slagen på spåret men alla verkar ha Velocity 127. Vad kan det bero på?

Sedan triggar Cubase fel, fast jag misstänker att det bara är inställningar.. När jag slår på kaggen får jag kanske virvel och ena pukan är kanske helt tyst m.m. Hur ändrar jag det?

MVH

/Kristoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fortfarande problem, men nu gäller det ihopkoppling med mitt digitala trumset. Har kopplat trumsetet (ett Roland TD3KW) med en midikabel till ljudkortet. Jag får in slagen på spåret men alla verkar ha Velocity 127. Vad kan det bero på?

Sedan triggar Cubase fel, fast jag misstänker att det bara är inställningar.. När jag slår på kaggen får jag kanske virvel och ena pukan är kanske helt tyst m.m. Hur ändrar jag det?

MVH

/Kristoffer

Det ändrar du direkt i dfh Superior. Gå in på sidan med alla "pads" Högerklicka på t.ex. "Kick" och sedan vänsterklickar på "L":et som finns på Kick-padens inställningar. Sedan stampar du helt sonika på bastrumman. Vips så har Superior lärt sig vilken MIDI-ton som är bastrumma! 😆

EDIT:

L:et står för "learn" och kan med fördel även användas om du har dubbel- eller trippeltriggade cymbaler för att få med klocka, cymbal och crash. 😎

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...