Jump to content
Annons

Pressa vinyl, vad kostar det?!


CRZTNTR

Recommended Posts

Annons

Generellt sett brukar det väl inte vara så lönsamt att göra mindre än 500ex. har jag fått för mig iaf. kolla www.gzvinyl.com de hade iaf förr i världen ett fiffigt formulär som räknade ut pris på direkten!

Kanske inte riktigt ett nununu-svar, men ändå 🙂

Redigerat av kartan
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett jävla gnäll, jag har försökt men kan inte hitta något, för jag har inte tid att vänta på att företagen ska svara. Om du inte har lust att hjälpa behöver du inte heller gnälla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett jävla gnäll, jag har försökt men kan inte hitta något, för jag har inte tid att vänta på att företagen ska svara. Om du inte har lust att hjälpa behöver du inte heller gnälla.

Det är 1000 gånger smartare att fixa distribution först, när du har fixat det kan du fråga dom om dom vet något ställe dom rekomenderar eller om dom ev tar över den biten.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hade en asbra sajt.. men den försvann.. fan ledsen.. den är skitbra!!!

😕

schystt läge för trådmannen liksom...

Audiodisc är ju ett inhemskt och "nära" företag som säkert är både hyfsat billiga och bra, annars brukar ju snacket gå om presserier i Tjeckien etc...så jag säger fortfarande att du skall googla lite på egen hand och inte vara så jävla gnällig själv eftersom ingen annan är det så behöver inte du vara det, lazy motherf...er... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

www.discreplication.se gav mig ett pris:

500 st 12" VINYL Etikett CMYK - Konvolut MED CMYK tryck + Innerpåse

PRIS: 10.950:- exkl. moms & frakt.

Det är riktigt bra, eller?

(obs! önskar inga svar från folk som säger att jag ska söka svaret på google istället för att göra något så fräckt som att fråga i...ett forum!)

Föresten..någon som vet NÅGOT om www.discreplication.se?!?

Redigerat av CRZTNTR
Link to comment
Dela på andra sajter

jag hade en asbra sajt.. men den försvann.. fan ledsen.. den är skitbra!!!

😕

schystt läge för trådmannen liksom...

Audiodisc är ju ett inhemskt och "nära" företag som säkert är både hyfsat billiga och bra, annars brukar ju snacket gå om presserier i Tjeckien etc...så jag säger fortfarande att du skall googla lite på egen hand och inte vara så jävla gnällig själv eftersom ingen annan är det så behöver inte du vara det, lazy motherf...er... 🥰

hehe jag är glömsk.. 😄

jag håller med florre.. googla för guds skull!!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hade en asbra sajt.. men den försvann.. fan ledsen.. den är skitbra!!!

😕

schystt läge för trådmannen liksom...

Audiodisc är ju ett inhemskt och "nära" företag som säkert är både hyfsat billiga och bra, annars brukar ju snacket gå om presserier i Tjeckien etc...så jag säger fortfarande att du skall googla lite på egen hand och inte vara så jävla gnällig själv eftersom ingen annan är det så behöver inte du vara det, lazy motherf...er... 🥰

hehe jag är glömsk.. 😄

jag håller med florre.. googla för guds skull!!

zzzzzzzzzzzzzz

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hade en asbra sajt.. men den försvann.. fan ledsen.. den är skitbra!!!

😛

schystt läge för trådmannen liksom...

Audiodisc är ju ett inhemskt och "nära" företag som säkert är både hyfsat billiga och bra, annars brukar ju snacket gå om presserier i Tjeckien etc...så jag säger fortfarande att du skall googla lite på egen hand och inte vara så jävla gnällig själv eftersom ingen annan är det så behöver inte du vara det, lazy motherf...er... 😆

hehe jag är glömsk.. 😆

jag håller med florre.. googla för guds skull!!

zzzzzzzzzzzzzz

e du så jävla puckad att du inte kan googla själv!??

e det för svårt??

fy fan.. dagens ungdom suger så jävla mkt kuk!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och fyrfärg? "Normalt" omslag så att säga.

som jag har förstått det så innebär "normalt omslag" väldigt mkt mer pengar än vad det kan kosta, om man inte har etiketter med tryck på, eller omslag i hårdpapp med tryck på. Tror man nästan kan halvera kostnaden om man tar det lugnt med extralyxen och lägger till lite egen kreativitet (trycka egna omslag, fixa etiketterna på nått annat sätt).

Link to comment
Dela på andra sajter

www.discreplication.se gav mig ett pris:

500 st 12" VINYL Etikett CMYK - Konvolut MED CMYK tryck + Innerpåse

PRIS:  10.950:- exkl. moms & frakt.

Det är riktigt bra, eller?

(obs! önskar inga svar från folk som säger att jag ska söka svaret på google istället för att göra något så fräckt som att fråga i...ett forum!)

Föresten..någon som vet NÅGOT om www.discreplication.se?!?

Det tror jag är är bra.. jag fick pröjsa 10000 (inkl moms) för 500 7" med svart/vitt omslag från tjeckien...

Edit: ändrade lite efter en uträkning av priset.

Redigerat av Fnulf
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

När vi pressade FAPs LP (12" alltså....) beställde vi 500 st från GZ i Tjeckien. För det blev kalaset c:a 11000 SEK tror jag. Vi gjorde pantonetryck i blått men jag tror inte det var billigare än fyrfärg. Innerpåse i vitt. Labeltryck i samma pantonetryck. Cellowrapp beställde jag INTE, men det missade de och cellowrappade ändå - gratis, i slutändan.

Dock så har jag lite synpunkter på mastern de gjorde till vinyl så om du har möjlighet att prova en annan press så gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...